وبسایت خبری
امروز: جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سه دقیقه در قیامت/7
بعد از سقوط صدام در دهه هشتاد چند بار به کربلا رفته بودم. در یکی از این سفرها پیرمرد کرولالی با ما بود که مسئول کاروان به من گفت: میتوانی مراقب این پیرمرد باشی؟

به گــزارش سرویـــس مقــالات زنان بلوچ:

خیلی دوست داشتم‌  تنها باشم و با مولای خود خلوت کنم اما با اکراه قبول کردم. پیرمرد هوش و حواس درست حسابی هم نداشت و دائم باید مواظبش میشدم تا‌ گم نشود. تمام سفر من تحت شعاع حضور پیرمرد سپری شد. حضور قلب من کم رنگ شده بود، هر روز پیرمرد با من به حرم می آمد و برمی‌گشت چون باید مراقب این پیرمرد میبودم. روز آخر قصد خرید یک لباس داشت فروشنده وقتی فهمید متوجه نمی شود قیمت را چند برابر گفت. جلو رفتم و گفتم: چه می‌گویی آقا؟ این آقا زائر مولاست، این لباس قیمتش خیلی کمتر است. خلاصه اینکه من لباس را خیلی ارزانتر برای پیرمرد خریدم و او خوشحال و من عصبانی بودم. با خودم گفتم: عجب دردسری برای خودم درست کردم! این دفعه کربلا اصلاً حال نداد. یکدفعه دیدم پیرمرد ایستاد رو به حرم کرد و با انگشت دستش من را به آقا نشان داد و با همان زبان بی زبانی برای من دعا کرد. جوان پشت میز گفت: به دعای این پیرمرد آقا امام حسین (علیه السلام) شفاعت کردند و گناهان ۵ ساله را بخشیدند. باید در آن شرایط قرار می‌گرفتید تا بفهمید که بعد از این اتفاق چقدر خوشحال شده بودم. صدها برگ در کتاب اعمال من جلو می رفت، اعمال خوب این سال ها همگی ثبت شد و گناهانش محو شده بود. در دوران جوانی در پایگاه بسیج شهرستان فعالیت داشتم شبهای جمعه همه دور هم جمع بودیم و بعد از جلسه قرآن فعالیت نظامی و... داشتیم. در پشت محل پایگاه، قبرستان شهرستان ما قرار داشت. ما هم بعضی وقت ها دوستان خودمان را اذیت می کردیم. البته تاوان تمام این اذیت ها را در آن جا دادم. یک شب زمستانی برف سنگینی آمده بود. یکی از رفقا گفت: کی میتواند الان به ته قبرستان و برگردد؟ گفتم: اینکه کاری ندارد. من الان می روم. او به من گفت باید یک لباس سفید بپوشی. من از سر تا پا سفید پوش شدم و حرکت کردم. صدای خس خسِ پای من بر روی برف از دور شنیده می‌شد. اواخر قبرستان که رسیدم صوت قران شخصی را شنیدم. یک پیرمرد روحانی از سادات بود شبهای جمعه تا سحر داخل یک قبر مشغول قرائت قرآن می شد. فهمیدم که رفقا میخواستند با این کار با سید شوخی کنند! می خواستم برگردم اما با خودم گفتم اگر الان برگردم رفقا من را به ترسیدن متهم می کنند. برای همین تا انتهای قبرستان رفتم هرچی صدای پای من نزدیکتر میشد صدای قرائت قرآن سید هم بلندتر می شد. از لحنش فهمیدم که ترسیده ولی به مسیر ادامه دادم. تا این که بالای قبر رسیدم که او در داخل آن مشغول عبادت بود. تا مرا دید فریاد زد و حسابی ترسید. من هم که ترسیده بودم پا به فرار گذاشتم. پیرمرد رد پایم را در داخل برف گرفت و دنبال من آمد. وقتی وارد پایگاه شد حسابی عصبانی بود. ابتدا کتمان کردم اما بعد معذرت خواهی کردم و با ناراحتی بیرون رفت. حالا چندین سال بعد از این ماجرا در نامه عمل حکایت آن شب را دیدم! نمی دانید چه حالی بود وقتی گناه یا اشتباهی را در نامه عمل می دیدم مخصوصاً وقتی کسی را اذیت کرده بودم از درون عذاب می کشیدم. از طرفی در این مواقع باد سوزان از سمت چپ وزیدن می‌گرفت. طوری که نیمی از بدنم از حرارت آن داغ می شد. وقتی چنین عملی را مشاهده کردم و گونه آتش در نزدیکی خودم دیدم دیگر چشمانم تحمل نداشت. همان موقع دیدم که این پیرمرد سید که چند سال قبل مرحوم شده بود از راه آمد و کنار جوان پشت میز قرار گرفت. سپس به آن جوان گفت: من از این مرد نمی گذرم او مرا اذیت کرد و ترساند. من هم گفتم به خدا من نمی دانستم که سید در داخل قبر دارد عبادت می کند. جوان به من گفت: اما وقتی نزدیک شد فهمیدی که دارد قرآن می‌خواند چرا برنگشتی؟ دیگر حرفی برای گفتن نداشتم. خلاصه پس از التماس های من، ثواب دو سال از عبادت هایم را برداشتند و در نامه عمل سید قرار دادند تا از من راضی شود. دو سال نمازی که بیشتر به جماعت بود... دو سال عبادت را دادم فقط به خاطر اذیت و آزار یک مومن!

ثریا. الف

 

سرویس : مقاله
تاریخ : ۱۳۹۹/۵/۱۱ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۴۶۹۳۰۷
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۷:۱۹
دستگیری قاتل جوان ۱۱ ساله در منطقه شیرآباد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قنبری فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان وبلوچستان در تشریح جزییات این خبر گفت: با تلاش و سرعت عمل ماموران کلانتری 1...
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۷:۱۷
آزادی گروگان ۱۶ ساله در زهک و دستگیری ادم ربایان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان وبلوچستان گفت: با سرعت العمل کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان زهک نوجوانی 16 ساله که از جلو یک کافه...
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۵:۲۵
یک هواپیما حامل کمک پزشکی از عراق به لبنان ارسال می‌شود
نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با همتای لبنانی خبر داد که بغداد برای ابراز همدردی و همبستگی، یک هواپیمای حامل کمک‌های پزشکی به بیروت ارسال می‌کند.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۵:۲۳
قالیباف: ایران آماده هر گونه همکاری و کمک به آسیب‌دیدگان انفجار در بیروت است
رئیس مجلس گفت: ایران مثل همیشه آماده هر گونه همکاری و کمک‌های انسان‌دوستانه به حادثه دیدگان انفجار بیروت است و بنده برای تسریع این امر با مقامات ذی ربط ایرانی و لبنانی همراه خواهم بود.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۵:۲۱
زخمی شدن حدود 50 نفر از کارکنان سازمان ملل در بیروت
«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه اعلام کرد که در انفجار بیروت ۴۸ نفر از کارکنان این سازمان زخمی شدند.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۵:۱۹
پیام تسلیت بشار اسد به رئیس‌جمهور لبنان
رئیس جمهور سوریه در پیامی به رئیس جمهور لبنان، حادثه انفجار مهیب بندر بیروت را به وی و ملت لبنان تسلیت گفت.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۵:۱۷
آمریکا موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرد
ارتش آمریکا اعلام کرد که روز سه‌شنبه یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کرده است.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۵:۱۵
ظریف: ایران همانند همیشه آماده کمک به لبنان است
وزیر امور خارجه ایران در پیامی به دو زبان عربی و انگلیسی برای شهدای حادثه بیروت طلب رحمت و برای خانواده‌های آنها آرزوی صبر و آرامش کرد.
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۵:۰۸
دستگیری 10 سارق مسلح و به عنف در شهرهای زاهدان و ایرانشهر، و کشف 12 فقره انواع سرقت مسلحانه
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ، سردار قنبری فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان وبلوچستان در تشریح جزییات این خبر گفت: با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی و در راستای پیگیری پرونده ...
۱۳۹۹/۵/۱۵ - ۰۳:۳۳
راهکارهای مقابله با بیماری‌ کرونا
* همواره لیوان شخصی )قاشق و چنگال در سفر( خود را همراه داشته باشیم. * از نوشیدن هر نوشیدنی با لیوان مشترک در آب‌خوری‌های شهری، هنگام توزیع شربت نذری، در خانه و... پرهیز کنیم. * پیش از خوردن غذا حتما د...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۹/۵/۱۳ - ۰۴:۵۹
پیام تسلیت فرماندار و امام جمعه زهک در پی درگذشت پدر بزرگوارِ فرمانده محترم سپاه ناحیه زهک
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زهک امام جمعه و فرماندار در پی در گذشت پدر بزرگوارِ فرمانده محترم سپاه ناحیه زهک پیام تسلیتی صادر نمودند:
۱۳۹۹/۵/۱۱ - ۰۷:۵۹
به مناسبت عید سعید قربان
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از سیستان ، غلامرضا گنجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل طی پیامی عید سعید قربان را به همه مسلمانان جهان و مردم شریف شهرستان زابل تبریک گفت:
۱۳۹۹/۵/۱۱ - ۰۸:۰۰
پیام تبریک مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ خاش
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از خاش، همزمان با فرا رسیدن عید سعید قربان مدیر اجرایی کانون فرهنگی زنان بلوچ خاش پیام تبریکی صادر کرد.
۱۳۹۹/۵/۱۱ - ۰۵:۰۷
عید قربان روز تجلی و تحصیل تقوا برای یک عمر است
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: عید قربان در یک کلمه، روز تمرین، تجلی و تحصیل تقوا برای یک سال و بلکه یک عمر است.
۱۳۹۹/۵/۱۳ - ۰۵:۰۳
3 خانه ورزش روستایی برای جوانان و بانوان ورزش دوست شهرستان سراوان اختصاص یافته است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری زنان بلوچ از سراوان ، ستاد ساماندهی امور جوانان و همچنین شورای همگانی شهرستان مرزی سراوان با حضور ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، شهرکی فرماندار شهرستان، ...
۱۳۹۹/۵/۱۳ - ۰۴:۳۷
اعتقاد به اصل واقعه غدیر، جزء مشترکات مذاهب اسلامی است
نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: اعتقاد به اصل واقعه غدیر جزء مشترکات و مورد اتفاق همه مذاهب و فرق اسلامی است.
۱۳۹۹/۵/۱۳ - ۰۳:۴۹
خودگویی منفی و تأثیرات آن
همه‌ی ما یک منتقد درونی داریم. بعضی‌اوقات این صدای درونی می‌تواند کمک‌مان کند و منبع انگیزه برای رسیدن به هدف‌هایمان باشد – مثل وقت‌هایی که به ما خاطرنشان می‌کند چیزی که داریم می‌خوریم غذای سالمی نیست...
۱۳۹۹/۵/۱۲ - ۰۴:۲۳
کرونا
دود قلیان و سرطان - زغال مورد استفاده برای گرم کردن تنباکو با تولید مقادیر زیاد منوکسید کربن، فلزات و سایر مواد شیمیایی، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
۱۳۹۹/۵/۱۱ - ۰۸:۰۳
مسکن مناسب مهم ترین نیاز اقشار کم بضاعت است
به مناسبت عید سعید قربان بهره برداری نمادین یک واحد مسکن مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قصرقند دربخش ساربوک در روستای دزبن با حضور بخشدار، معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کارشناسان، معتم...