وبسایت خبری
امروز: جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹
سه دقیقه در قیامت/7
بعد از سقوط صدام در دهه هشتاد چند بار به کربلا رفته بودم. در یکی از این سفرها پیرمرد کرولالی با ما بود که مسئول کاروان به من گفت: میتوانی مراقب این پیرمرد باشی؟

به گــزارش سرویـــس مقــالات زنان بلوچ:

خیلی دوست داشتم‌  تنها باشم و با مولای خود خلوت کنم اما با اکراه قبول کردم. پیرمرد هوش و حواس درست حسابی هم نداشت و دائم باید مواظبش میشدم تا‌ گم نشود. تمام سفر من تحت شعاع حضور پیرمرد سپری شد. حضور قلب من کم رنگ شده بود، هر روز پیرمرد با من به حرم می آمد و برمی‌گشت چون باید مراقب این پیرمرد میبودم. روز آخر قصد خرید یک لباس داشت فروشنده وقتی فهمید متوجه نمی شود قیمت را چند برابر گفت. جلو رفتم و گفتم: چه می‌گویی آقا؟ این آقا زائر مولاست، این لباس قیمتش خیلی کمتر است. خلاصه اینکه من لباس را خیلی ارزانتر برای پیرمرد خریدم و او خوشحال و من عصبانی بودم. با خودم گفتم: عجب دردسری برای خودم درست کردم! این دفعه کربلا اصلاً حال نداد. یکدفعه دیدم پیرمرد ایستاد رو به حرم کرد و با انگشت دستش من را به آقا نشان داد و با همان زبان بی زبانی برای من دعا کرد. جوان پشت میز گفت: به دعای این پیرمرد آقا امام حسین (علیه السلام) شفاعت کردند و گناهان ۵ ساله را بخشیدند. باید در آن شرایط قرار می‌گرفتید تا بفهمید که بعد از این اتفاق چقدر خوشحال شده بودم. صدها برگ در کتاب اعمال من جلو می رفت، اعمال خوب این سال ها همگی ثبت شد و گناهانش محو شده بود. در دوران جوانی در پایگاه بسیج شهرستان فعالیت داشتم شبهای جمعه همه دور هم جمع بودیم و بعد از جلسه قرآن فعالیت نظامی و... داشتیم. در پشت محل پایگاه، قبرستان شهرستان ما قرار داشت. ما هم بعضی وقت ها دوستان خودمان را اذیت می کردیم. البته تاوان تمام این اذیت ها را در آن جا دادم. یک شب زمستانی برف سنگینی آمده بود. یکی از رفقا گفت: کی میتواند الان به ته قبرستان و برگردد؟ گفتم: اینکه کاری ندارد. من الان می روم. او به من گفت باید یک لباس سفید بپوشی. من از سر تا پا سفید پوش شدم و حرکت کردم. صدای خس خسِ پای من بر روی برف از دور شنیده می‌شد. اواخر قبرستان که رسیدم صوت قران شخصی را شنیدم. یک پیرمرد روحانی از سادات بود شبهای جمعه تا سحر داخل یک قبر مشغول قرائت قرآن می شد. فهمیدم که رفقا میخواستند با این کار با سید شوخی کنند! می خواستم برگردم اما با خودم گفتم اگر الان برگردم رفقا من را به ترسیدن متهم می کنند. برای همین تا انتهای قبرستان رفتم هرچی صدای پای من نزدیکتر میشد صدای قرائت قرآن سید هم بلندتر می شد. از لحنش فهمیدم که ترسیده ولی به مسیر ادامه دادم. تا این که بالای قبر رسیدم که او در داخل آن مشغول عبادت بود. تا مرا دید فریاد زد و حسابی ترسید. من هم که ترسیده بودم پا به فرار گذاشتم. پیرمرد رد پایم را در داخل برف گرفت و دنبال من آمد. وقتی وارد پایگاه شد حسابی عصبانی بود. ابتدا کتمان کردم اما بعد معذرت خواهی کردم و با ناراحتی بیرون رفت. حالا چندین سال بعد از این ماجرا در نامه عمل حکایت آن شب را دیدم! نمی دانید چه حالی بود وقتی گناه یا اشتباهی را در نامه عمل می دیدم مخصوصاً وقتی کسی را اذیت کرده بودم از درون عذاب می کشیدم. از طرفی در این مواقع باد سوزان از سمت چپ وزیدن می‌گرفت. طوری که نیمی از بدنم از حرارت آن داغ می شد. وقتی چنین عملی را مشاهده کردم و گونه آتش در نزدیکی خودم دیدم دیگر چشمانم تحمل نداشت. همان موقع دیدم که این پیرمرد سید که چند سال قبل مرحوم شده بود از راه آمد و کنار جوان پشت میز قرار گرفت. سپس به آن جوان گفت: من از این مرد نمی گذرم او مرا اذیت کرد و ترساند. من هم گفتم به خدا من نمی دانستم که سید در داخل قبر دارد عبادت می کند. جوان به من گفت: اما وقتی نزدیک شد فهمیدی که دارد قرآن می‌خواند چرا برنگشتی؟ دیگر حرفی برای گفتن نداشتم. خلاصه پس از التماس های من، ثواب دو سال از عبادت هایم را برداشتند و در نامه عمل سید قرار دادند تا از من راضی شود. دو سال نمازی که بیشتر به جماعت بود... دو سال عبادت را دادم فقط به خاطر اذیت و آزار یک مومن!

ثریا. الف

 

سرویس : مقاله
تاریخ : ۱۳۹۹/۵/۱۱ - ۰۴:۵۵
کد خبر: ۴۶۹۳۰۷
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۵۰
روند پیشرفت پروژه های اجرایی بندر چابهار مطلوب است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روند پیشرفت پروژه های در دست اجرا را در این بندر مطلوب ارزیابی کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۴۸
انجام ۱۸۰ تست کرونا در پایانه مرزی میرجاوه از اتباع پاکستانی
ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه سیستان وبلوچستان با بیان اینکه پایانه مرزی میرجاوه بدلیل تردد مسافر و خودروهای ترانزیت همواره یکی از نقاط حائز اهمیت جهت حفظ سلامتی مرد...
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۴۷
ورود سیستان و بلوچستان به وضعیت آبی/ دومین روز بدون فوتی کرونا در استان
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ابتدای بحران کرونا و طرح حاج قاسم سلیمانی دومین روز بدون مرگ بیماران کرونا و ورود استان به وضعیت آبی را شاهد هستیم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۸
افزون‌بر پنج هزار بسته معیشتی در سیستان و بلوچستان توزیع شده است
جانشین سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر پنج هزار بسته معیشتی بین افراد آسیب دیده ویروس کرونا تا کنون در این استان توسط بسیج سازندگی توزیع شده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۶
آبرسانی به ۸۵۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان تا پایان سال انجام می‌شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: پروژه آبرسانی به هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان جنوب این استان به منظور اتقای شاخص‌های بهره‌مندی از آب آشامیدنی تا پایان اسفند سالجاری به بهره‌برداری می‌...
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۱
کمیسیون دفاعی پارلمان عراق خواستار اخراج نظامیان آمریکایی شد
کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، زمان اخراج تمامی نیروهای نظامی خارجی از جمله نظامیان آمریکایی از عراق فرا رسیده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۰
تشکیلات خودگردان فلسطین صدور تولیدات شهرک نشینان به امارات را محکوم کرد
وزارت اقتصاد دولت تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، بازاریابی تولیدات شهرک‌نشینان صهیونیستی در امارات به مثابه قانونی شمردن شهرک‌ها و دور زدن حقوق ملت فلسطین است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۲۸
تعبیر زیبای رهبر انقلاب از مسئولیت زن
اخیراً "ریحانه"، بخش «زن و خانواده» سایت "KHAMENEI.IR‎‎" تعبیر زیبایی را از رهبر انقلاب درباره مسئولیت زن منتشر کرده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۲۶
آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۶:۵۲
روایت وزیر بهداشت از دلایل علمی و منطقی مخالفت با واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی
وزیر بهداشت گفت: چطور ممکن است کشوری که به‌دلیل تحریم‌ها مظلوم واقع شده است، رهبرش باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات و گردش پول برای دارو نمی‌‌داد، برای افراد سالم ما واکسن کرونا هدیه ک...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۲۸
تعبیر زیبای رهبر انقلاب از مسئولیت زن
اخیراً "ریحانه"، بخش «زن و خانواده» سایت "KHAMENEI.IR‎‎" تعبیر زیبایی را از رهبر انقلاب درباره مسئولیت زن منتشر کرده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۶:۵۲
روایت وزیر بهداشت از دلایل علمی و منطقی مخالفت با واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی
وزیر بهداشت گفت: چطور ممکن است کشوری که به‌دلیل تحریم‌ها مظلوم واقع شده است، رهبرش باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات و گردش پول برای دارو نمی‌‌داد، برای افراد سالم ما واکسن کرونا هدیه ک...
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۵۰
روند پیشرفت پروژه های اجرایی بندر چابهار مطلوب است
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روند پیشرفت پروژه های در دست اجرا را در این بندر مطلوب ارزیابی کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۸
افزون‌بر پنج هزار بسته معیشتی در سیستان و بلوچستان توزیع شده است
جانشین سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر پنج هزار بسته معیشتی بین افراد آسیب دیده ویروس کرونا تا کنون در این استان توسط بسیج سازندگی توزیع شده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۱
کمیسیون دفاعی پارلمان عراق خواستار اخراج نظامیان آمریکایی شد
کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد، زمان اخراج تمامی نیروهای نظامی خارجی از جمله نظامیان آمریکایی از عراق فرا رسیده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۶:۴۷
خوردن صبحانه برای دیابتی ها
خوردن یک صبحانه سرشار از پروتئین می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع دو در پیشگیری از افزایش سریع و ناگهانی قند خون پس از وعده غذایی کمک کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۵۴
مهارت آموزی در شرایط فعلی اشتغال و بیکاری از مهمترین مؤلفه های اشتغالزایی می‌باشد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از خاش، مدیرکل فنی و حرفه ای استان با فرماندار خاش دیدار و گفت و گو کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۵۰
همه اتفاقات عالم در کربلا یک جا اتفاق می افتد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری زنان بلوچ از زهک، مراسم بزرگداشت شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی در مزار شهیدان میرحسینی شهر جزینک- شهرستان زهک با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، ...
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۲۶
آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۴۴
دیدار سبزپوشان سپاه پاسداران با فرماندار زابل
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از سیستان؛ فرمانده قرارگاه عملیاتی شهیدهراتی و جمعی از فرماندهان نواحی مقاومت بسیج زابل وهیرمند با فرماندار جدید شهرستان زابل دیدار و انتصاب ایشان را به‌ع...