وبسایت خبری
امروز: سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹
مصاحبه با دانش اموز موفق: سحر كیخایی جوان
بازنده کسی است که در انتظار معجزه می ماند، تا کسی از راه برسد و آرزوهایش را برآورده سازد، باور کن همه به دنبال رسیدن به آرزوهای خودشان هستند، خودت معجزه زندگی خودت باش، محدودیت های ذهنی ات را کنار بگذار، باورهای صحیح خود را تقویت کن و بسوی موفقیت گام بردار!!!!! گفت و گویی داریم با سرکار خانم کیخایی بانویی موفق و خستگی ناپذیر از دیار رستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از سیستان، مصاحبه اختصاصی با سحر کیخایی جوان  به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر

با عرض سلام ضمن معرفی خود از حوزه فعالیت هایتان برایمان بگویید.

سحر كیخایی جوان هستم، با توجه به گستردگی علایقم ،  تاکنون در زمینه های مختلفی فعالیت داشتم از جمله، نویسندگی، مجری‌گری، شاعری ،ورزشی،عکاسی و سایر حوزه های هنری....

چه چیزی باعث شد به عنوان یک دانش آموز موفق شناخته شوید؟

علاقه به فعالیت وروحیه انگیزشی برای رسیدن به موفقیت زمینه فعالیتم در مدرسه باعث می شد تا سعی کنم در فعالیت هایی که دانش آموزان می توانند دخیل باشند شرکت کنم تا ضمن کسب تجربه، تمرینی برای حضور در جامعه بزرگتری در بیرون از خانه و مدرسه  باشد و همین امر باعث شد در سال های متمادی در شورای دانش اموزی شرکت مستمری داشته باشم تا جایی که بعنوان نماینده نهمین دوره مجلس شورای دانش آموزی كشور انتخاب‌شوم، در ضمن نایب ریس مجمع دانش آموزی استان و همچنین عضو تمامی تشكل های دانش آموزی نیز بوده ام.

 

از سایر فعالیت هایتان برایمان بگویید و اینکه یا در این فعالیت ها موفق بوده اید؟

بله، بنظر من موفقیت خاص کسب رتبه و جز نفرات برتر شدن نیست، موفقیت را می شود در رسیدن به آنچه مطلوب ماست دید و الحمدالله می توانم بگوییم بنده تاکنون در زمینه هایی که گام گذاشته ام موفق بوده و همیشه تلاش خود را کرده و همچنان در تلاش برای گام های بعدی هستم، می توانم ضمن اشاره به موفقیت های خود در زمینه هایی چون: خبرنگار پانا، یاور مربی پیشتاز، عضو مجمع پیشتازان استان، شاعر، نویسنده، مجری، نقال وشاهنامه خوان، عضو ارشد كانون پرورش فكری كودكان ونوجوانان، فایترپنچاك سیلات، عكاس، فعال اجتماعی، ایده پرداز، هنرجوی موسیقی، عضو گروه دختران ندا(زیرنظرقرارگاه بقیه الله) بگویم  همچنان در مسیر علایق خود تلاش می کنم تا به آنچه به عنوان هدف تعیین کرده ام دست یابم.

آیا تاکنون در حوزه هایی که مشغول به فعالیت هستید مقامی کسب کرده اید؟

بله در این مورد می توانم به کسب رتبه سوم کشوری (رشته ادبیات) در مسابقات نوجوان خوارزمی، برگزیده مسابقات فرهنگی هنری كشوری رشته نقالی، برگزیده مسابقات بین المللی قصه گویی در مرحله استانی ورتبه اول استان در رشته پنجاك سیلات یادواره شهدای هفتم تیر و شركت در سه دوره اردوی ملی پیشتازان اشاره کنم.

آیا توانسته اید برای دختران هم سن خود به عنوان یک دختر موفق و کوشا الگو باشید؟

جدای از همه موارد گفته شده بنده خود را درحد یک الگو نمی بینم چرا که تا الگو شدن راهی بسیاری پیش رو است، ولی می توانم خودم را نسبت به دوستانم یک گام جلوتر ببینم هرچند از دوستانی که در کنار بنده بوده اند و همیشه سعی داشته اند هم پای بنده در تمامی زمینه ها گام بردارند یاد می کنم.

چه توصیه ای برای دختران هم سن خودتان دارید؟

می توانم بگوییم برای موفق شدن و رسیدن به اهداف بلند تنها راه تلاش، تلاش و تلاش و عدم خستگی و رکورد  است. با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر می توان به آنچه بعنوان هدف ترسیم کرده اند برسند. البته جا دارد بگویم در هر راهی شکست هست ولی آنچه پیروزی را به ارمغان می آورد پذیرش شکست و تلاش مجدد است.

کلام آخر

ضمن تشکر از خانواده و والدینم،وهمه بزرگوارانی كه به نحوی حمایت كننده من در این راه بودن آرزو میکنم ان شاءالله تمامی دختران و بانوان سرزمینم به قله های بلند موفقیت دست پیدا کنند و هر آنچه آنان در مسیر پیشرفت خود و گامی برای کشورمان لازم دارند برایشان میسر گردد.

786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۹/۳/۳۱ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۶۸۲۰۶
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۹:۰۰
پیام فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور
هفته دفاع مقدس یادآور جانفشانی‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری ملت بزرگ ایران به‌ویژه فرزندان غیور این سرزمین است که با از خود گذشتگی بزرگ‌ترین حماسه تاریخ را رغم زدند.
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۷:۰۰
نگهداری آلوئه ورا در یخچال و فریزر
اکثر ما تنها قسمتی از یک برگ آلوئه ورا را استفاده می کنیم ، چه برای مشکلات پوستی و چه برای افزایش زیبایی و در نهایت ما بقی آن را دور میاندازیم که چنین عملی اسراف این منبع ارزشمند و پول شما است، درصورت...
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۵۸
نحوه شکایت فرزند از پدر به دلیل نفقه
در شرع و قانون سن معینی برای نفقه فرزندان در نظر گرفته نشده است. اما عرفا تا زمانی که فرزند دارای شغل و درآمد مشخص نباشد، پدر نسبت به پرداخت نفقه مسئولیت دارد
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۵۴
کاهش کلسترول
مصرف چربی های مفید: افرادی که از داروهای کاهنده کلسترول استفاده می کنند، از مصرف همه چربی ها منع نمی شوند. درست است که باید از روغن های ترانس، هیدروژنه، خامه، و ... اجتناب شود اما مصرف چربی های موجود ...
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۵۱
طریقه صحیح شستن خاکشیر
خاکشیر برگ و خاشاک فراوانی دارد بنابراین بهتر است قبل از شستشو مقداری خیسانده شود تا برگ های آن به سطح آب بیاید.
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۴۶
روش‌های جلو انداختن پریود با تغذیه
مواد غذایی زیادی وجود دارد که می‌توانند پریود شما را جلو بیاندازند. در این بخش قصد داریم تا همه خوراکی‌هایی که باعث خواهند شد تا شما زودتر از موعد مقرر، پریود شوید را بیان کنیم.
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۴۲
رمز و راز همسرداری
وقتی زندگی مشترک شروع می‌ شود، زن و مرد هر یک به نوبه ‌ی خود آگاهانه یا ندانسته متعهد می ‌شوند که برای ایجاد و داشتن زندگی مشترک شاد و پرطراوت در کنار هم تلاش کنند.
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۳۹
راز نگه داشتن سیر تازه به مدت طولانی تر
برای آنکه سیر را در تمام فصول سال تازه نگه دارید بایستی شرایط مناسبی برای نگه داشتن آن در منزل فراهم کنید شرایطی که در ادامه خواهید خواند.
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۳۸
دلایل کم وزنی کودک
ژنتیک یکی از دلایل کم وزنی کودک است. اگر والدین کودک، لاغر باشند، احتمالا کودک آن‌ها هم لاغر خواهد بود. این نشان می‌دهد که کودک کم‌ وزنی خود را از والدینش به ارث برده است، بنابراین پزشک ممکن است درمان...
۱۳۹۹/۷/۱ - ۰۶:۳۶
خواص و فواید سیب
* سیب ضعف دهان و معده را جبران می کند. * سبب اشتهای طعام را بیدار می‌سازد. * سیب را اطباء گویند خوردن و بویئدن آن را مفرح، مقوی قلب، دماغ و کبد است.

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۰۵:۴۳
برقراری صلح و سازش دو طایفه پس از ۲ سال
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از خاش، شامگاه جمعه ۲۸ شهریور ماه در راستای تحکیم و برادری اسلامی و حفظ وحدت و نظم عمومی با پیگیری های حاج عبدالعزیز مرادزهی سرطایفه مرادزهی و حاج شکر رخشانی معتم...
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۶:۰۳
دیدار فرماندار با خانواده شهدا
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زهک:مهندس اربابی فرماندار شهرستان زهک به همراه جمعی از مسئولین دیداری با خانواده معظم شهدا در سطح شهرستان زهک داشتند.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۷:۲۲
دو قطبی ها چگونه افرادی هستند
نشانه ها و درمان افسردگی در نوجوانان به دلایل مختلفی بوجود می آید اما چنانچه حالت مزمن به خود بگیرد و نوجوان رفتارهایی غیر عادی از خود نشان دهند می تواند نشانه ابتلای او به بیماری اختلال دوقطبی باشد...
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۶:۱۰
کاروان سلامت نذرآب۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از سیستان ، 25 شهریورماه 99 ، کاروان سلامت برای سومین سال متوالی باپشتیبانی اداره کل هلال احمر استان قزوین وبا پیگیری اداره هلال احمر شهرستان هامون ، باحضور ...
۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۰۲:۵۵
علل برخی بیماری ها
داخل شدن به حمام با شکم پر مورث قولنج می‌گردد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۷:۳۷
معرفی سراوان
موزه محلی سراوان در داخل ساختمان قدیم فرمانداری قرار گرفته است که در دوره پهلوی اول احداث شده است. دراین موزه بخشي از تاريخ وفرهنگ واداب ورسوم در غرفه¬هاي معرفی سراوان، معرفی بلوچستان، آداب و رسوم، ...
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۷:۲۳
رفع عفونت دندان با پاپایا
پاپایا دارای ارزش های تغذیه ای و همچنین اثر محافظت کننده سلامت است. با وجود ویتامین C و A در پاپایا، آنها می توانند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد.
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۷:۲۱
چگونه باید با "کودکان حساس و زودرنج" رفتار کرد
بعضی كودكان بسیار حساس و زودرنج بوده و نسبت به هر مسئله بی ارزش و كوچک، فوری اظهار ناراحتی می کنند و عکس العمل نشان میدهند. در این مطلب قصد داریم دلایل حساس و زودرنجی کودکان و همچنین نحوه رفتار با این...
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۷:۱۶
به فرزندانتان اجازه شکست‌خوردن ندهید
آموزش تنظیم اهداف به فرزندان سبب می‌شود که به آنها یک زندگی همراه با قواعد، قوانین و دلایل هدیه کنید. شما باید در سنین پایین به آنها بیاموزید که به‌خودشان کمک کنند تا نگرش و دیدگاه‌شان را در زندگی توس...
۱۳۹۹/۶/۲۶ - ۰۵:۳۳
حملات بامدادی رژیم صهیونیستی به غزه
منابع خبری از حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه خبر دادند.