وبسایت خبری
امروز: شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸
مصاحبه با ایثارگر ۸ سال دفاع مقدس، آقای رشید میرکازهی ریگی
راز بزرگ پیروزی درهمه‌ی میدان‌ها، از خودگذشتگی است و انسان‌های ازخودگذشته و فداکارند که ملت‌های خود را به اوج شکوه و عظمت می‌رسانند، رها شدن از تعلقات حقیر مادّی است که چنین انسان‌هایی را به آن‌چنان توانایی شگفت‌انگیزی می‌رساند و قدرت فرامادّی به آنان می‌بخشد.

در ادامه گفت و گویی داریم با آقای میرکازهی ریگی یکی از انسان های بزرگ که در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان در مسیر خدمت به رزمندگان و دلاوران جنگ از خودگذشتگی های زیادی انجام داده و اکنون در عصر حاضر با خدمت به مردم در جبهه ی دیگری مشغول به خدمت اند.

*از خودتان بگویید.

رشید میرکازهی ریگی  هستم یکی از ایثارگران جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس.

*شما کی به جبهه اعزام شدید؟ خانواده تان چطور راضی شدند؟

 در تاریخ بیست اردیبهشت سال ۶۵ زمانی که به عنوان سرباز به خدمت مقدس اعزام شدم  در مورد خدمت سربازی به خانواده ام هیچ اطلاعی نداده بودم ، سه ماه آموزشی را در مرکز 05 کرمان  آموزش گذراندم، بعد از اتمام آموزش و تقسیم بندی که صورت گرفت  به تیپ 40 سراب که در منطقه عملیاتی غرب کشور مستقر بود اعزام شدم، بعد به خانواده ام خبر دادن که بنده را به جبهه فرستادند با توجه به اینکه خانواده من بسیار معتقد و مومن به اسلام و جهاد بودند نه تنها ناراحت نشدند بلکه با روی گشاده از این خبر استقبال کردند و هر دو ماه حضور در جبهه به مدت ۱۲ روز مرخصی داشت  که می آمدم و بعد از اتمام مرخصی با دعای خیر پدر و مادرم به جبهه بر می گشتم.

*حضورتان در جبهه چند سال طول کشید؟ و بیشتر در چه مناطقی مشغول فعالیت بودید؟

حضور من در جبهه دو سال و دو ماه و بیست و شش روز بطول انجامید که بیشتر در مناطقی چون میمک، مهران، بوستان، ابوقریب و فکه بودم.

*قدری از حال و هوای جبهه بگوئید و بفرمائید هدف شما از رفتن به جبهه چه بود؟

حضور در جبهه بهترین نمود بارز همبستگی، برادری و هم دلی رزمندگان کشور بود چرا که در آنجا همه برابر و برادر بودند هیچ کس‌بر دیگری برتری نداشت، تمام لحظات حضور در جبهه بهترین دوران برادری معنوی و همدلی بود که تا کنون دیده ام. هیچ هدفی و انگیزه ای فراتر از دفاع از خاک وطن بعنوان محرک‌ رونده رزمندگان ما نبوده چرا که تنها کسانی که از معنویت بالایی برخوردارند و در آن سال ها در جبهه حضور داشته اند این هدف را درک می‌کنند. بنده نیز با هدف دفاع از خاک کشورم و امداد رسانی به مدافعان وطن بعنوان هدف اصلیم در خدمت رزمندگان اسلام بوده ام.

 

*بنظر شما آیا واقعیات جنگ به درستی به نسل جوان منتقل شده یا نه؟

البته، واقعیت هشت سال جنگ دفاع مقدس  را می توان از زبان کسانی که در جنگ و جبهه بوده اند شنید،  از آثاری که در جای  جای خاک وطن، جسم و روح مدافعان و رزمندگان کشور مانده است قابل دریافت و تامل است، بحمدالله آثار زیادی از زبان رزمندگان و خاطراتشان چاپ و منتشر شده که گذری بر آنان و مطالعه آنان برای نسل کنونی و دور از جنگ خالی از لطف نیست تمام آثار و تصویرها بازگو کننده اتفاقات جنگ و سختی های رزمندگان و دوری که هم بر آنان هم خانواده هایشان گذشت است.

 

*الان مشغول چه کاری هستید؟

اکنون در یکی از ادارات دولتی بعنوان خادم ملت در حال فعالیت هستم.

 

*خاطره ای فراموش نشدنی از جبهه را برای ما بیان کنید.

بهترین خاطره بنده در زمان جنگ و  حضور در جبهه خستگی ناپذیری رزمندگان در مقابله با دشمن بوده و هست، چرا که در آنجا به کرات شاهد حضور و اصرار مجروحین برای بازگشت به خط و دفاع از وطن بودیم که این خود نشان از معنویت، ولایت پذیری و روحیه انقلابی رزمندگان ما بود.

 

*کلام آخر:

در پایان جای دارد قدردانی کنم از تک تک شهدای گلگون کفن وطن، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان عزیزمان که با تمام توان و تلاششان عزت، شکوه  ابهت و قدرتمندی ایران را در جهان زبان زد کرده و اکنون پس از چندین دهه فرزندان وطن در امنیت اند و هیچ دشمنی جرات مقابله با کشور عزیزمان را ندارد.

 

786

 

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۷/۸ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۴۶۲۱۴۸
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۸:۰۵
الجزایر میزبان نشست وزرای خارجی درباره بحران لیبی
الجزایر روز پنجشنبه میزبان نشست وزرای خارجی از کشورهای هم‌مرز با لیبی است تا به بررسی اوضاع در این کشور بپردازند.
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۸:۰۳
درخواست عربستان از آمریکا برای حذف سودان از فهرست حامیان تروریسم
تلویزیون دولتی عربستان دیروز (چهارشنبه) گزارش کرد، ریاض از آمریکا درخواست کرده تا سودان را از فهرست حامیان تروریسم حذف کند.
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۵۹
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به "یک هدف نامشخص" در شمال نوار غزه
شبکه المیادین از حمله هوایی اسرائیل به "یک هدف نامشخص" در مرزهای آبی شمال نوار غزه با سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۵۸
رسانه‌های آمریکایی مدعی از سرگیری عملیات مشترک آمریکا با عراق علیه داعش شدند
رسانه‌های آمریکایی به نقل از وزارت دفاع این کشور ازسرگیری عملیات مشترک خود با نیروهای عراقی علیه گروه تروریستی داعش را اعلام کردند.
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۵۶
استعفای مشاور سیاسی رئیس‌جمهور عراق در اعتراض به دیدار برهم صالح با ترامپ
در پی دیدار برهم صالح با دونالد ترامپ در حاشیه نشست داووس، مشاور رئیس‌جمهوری عراق از سمت خود کناره‌گیری کرد.
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۵۳
سلاح کشیدن نیروهای آمریکایی و روسی به روی یکدیگر در جاده بین‌المللی حسکه - حلب
دیده بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان سوری از وقوع درگیری‌های فیزیکی و سلاح کشیدن بین نیروهای آمریکایی و نیروهای روسیه در پی عبور نیروهای روس از جاده بین‌المللی "M4" به سمت شهرک تل تمر خبر د...
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۴۹
مصرف لبنیات به رفع بی‌خوابی کمک می‌کند
برای کسانی که از علائم بی‌خوابی رنج می‌برند، پروتئین طبیعی موجود در شیر به بهبود کیفیت خواب شبانه و هوشیاری آن‌ها در روز بعد کمک می‌کند
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۴۹
طرز تهیه مربا انجیر
مواد لازم شکر: 800 گرم، انجیر: یک کیلو‌، آبلیمو: یک قاشق غذا‌خوری، گلاب: 2 قاشق غذا‌خوری، آب: یک لیوان.
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۴۸
کراتیت میکروبی در قرنیه چشم
گاهي اوقات بعضي از اجسام خارجي ممکن است در قرنيه فرو روند؛ مثلاً زماني که شاخه گياه يا ناخنتان به چشمتان برخورد مي کند. يا ممکن است باکتري ها و قارچ ها از طريق لنز تماسي آلوده وارد قرنيه شوند.
۱۳۹۸/۱۱/۳ - ۰۷:۴۸
قانون ۵۰-۳۰-۱۰-۱۰
 ۵۰ درصد اراده گوتیرز می‌گوید: «من عاشق نویسندگی بودم. همیشه در تقلای تنظیم زمان برای نوشتن به‌شکل مستمر بودم. پس از مدت‌ها به این نتیجه رسیدم که باوجود ادعایم، انگار آن‌قدرها هم که فکر می‌کنم برایش ...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۲۴
فرمانده قرارگاه شهید هراتی:
ما توانستیم هیبت آمریکا را با انتقام خون شهید سلیمانی بشکنیم
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۵:۴۰
ورزش های مفید برای زانو درد،کدام است
زانو درد را می‌توان به جرات شایع‌ترین درد مفصلی نامید. در كشور ما بخصوص كمتر كسی است كه از میانسالی گذشته باشد و زانودرد نداشته باشد.
۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۶:۵۹
کارگاه آموزشی آیین همسرداری در چابهار برگزار شد
یکی از عوامل مهم در تحقق عشق و محبت میان همسران بیان و اظهار آن است.
۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۵:۳۶
نکاتی در خصوص بهداشت آب
تأمین آب سالم از ابتدایی ترین و اساسی ترین گام هایی است که باید برای تأمین حداقل بهداشت برداشته شود. مقدار مصرف آن در جوامع مختلف با فرهنگ های مختلف، متفاوت است و بطور متوسط در ایران برای مناطق شهری ...