وبسایت خبری
امروز: دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸
روز نهم ماه محرم الحرام (تاسوعا)
۱- محاصره خیمه ها در کربلا امام صادق علیه السلام فرمودند: تاسوعا روزی بود که حسین علیه السلام و اصحابش را در کربلا محاصره کردند و سپاه شام بر قتل آن حضرت اجتماع نمودند، و پسر مرجانه و عمر سعد به خاطر کثرت سپاه و لشکری که برای آنها جمع شده بود خوشحال شدند، و آن حضرت و اصحابش را ضعیف شمردند و یقین کردند که یاوری از برای او نخواهد آمد و اهل عراق حضرتش را مدد نخواهند نمود.

۲-  آمدن امان نامه برای فرزندان ام البنین علیها السلام

در این روز شمر ملعون برای حضرت عباس علیه السلام و برادرانش امان نامه آورد. آن لعین خود را نزدیک خیام با جلالت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام رسانید و بانگ برآورد: ”أین بنو اختنا“: “پسران خواهر ما کجایند“؟ ولی آن بزرگواران جواب ندادند. امام حسین علیه السلام فرمودند: جواب او را بدهید اگر چه فاسق است. حضرت عباس علیه السلام در جواب فرمودند: چه می گویی؟ شمر گفت: من از جانب امیر برای شما امان نامه آورده ام. شما خود را به خاطر حسین علیه السلام به کشتن ندهید. حضرت عباس علیه السلام با صدای بلند فرمود: ”لعنت خدا بر تو و امیر تو (و برامان تو ) باد. ما را امان می دهید در حالیکه پسر رسول خدا را امان نباشد“؟!

۳- در خواست تأخیر جنگ از سوی امام حسین علیه السلام

در عصر تاسوعا امام علیه السلام برای به تعویق انداختن جنگ یک شب دیگر مهلت گرفتتند. چون عمر سعد لشکر را آمادۀ جنگ با امام علیه السلام نمود و معلوم شد که قصد جنگ دارد، حضرت به برادرش عباس علیه السلام فرمود تا یک شب دیگر مهلت بگیرد. آنها ابتدا قبول نکردند، ولی بعد قبول نمودند که شبی را صبر کنند.

۴-  آمدن لشکر تازه نفس به کربلا

در این روز لشکر مجهزی به دستور ابن زیاد از کوفه وارد کربلا شد، وشمر نامه ابن زیاد را آورد.

۵- خطابه امام حسین علیه السلام برای اصحابش

در عصر این روز امام حسین علیه السلام در جمع یاران خطبه ای قرائت فرمودند، و اصحاب اعلام وفاداری نمودند.

.....................................................................................................................................................................................................................

روز شمار محرم الحرام

محرم اولین ماه سال قمری است، این ماه را از آن جهت محرم ناميدند كه در آن جنگ و غارت حرام است. ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) و به اعتقاد مسلمانان از جمله ماه‌های حرام است. محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری در به شهادت رسیدن حسین بن علی است.

786

سرویس : مقاله
تاریخ : ۱۳۹۸/۶/۳۰ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۶۱۸۰۵
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۹:۱۱
آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در نیکشهر
آیین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا به مناسبت هفته تربیت بدنی با حضور امام جمعه و مسوولین در شهرستان نیکشهر برگزارشد.
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۹:۰۹
همایش بزرگ پیاده روی در شهرستان هامون + تصویر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل ، همایش پیاده روی خانوادگی صبح روز جمعه 26 مهر ماه سال 98 ، به مناسبت هفته تربیت بدنی ،با حضورحجت الاسلام شیخ امام جمعه شهرستان هامون ، رئیس اداره ور...
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۹:۰۶
برگزاری نشست اعضای فعال کانون فرهنگی‌زنان بلوچ خاش با موضوع چند همسری
کارشناس بانوان: برگزاری کارگاه های همسرداری و دوره های مطالعاتی برای بانوان تحصیل کرده شهرستان در کاهش این معضل چند همسری تاثیر بسزایی خواهد داشت.
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۹:۰۳
رئیس و کارکنان اداره ورزش و جوانان با فرماندار شهرستان ایرانشهر دیدار کرد
دیدار رئیس و کارکنان اداره ورزش و جوانان شهرستان به همراه چن تن از ورزشکاران بمناسبت هفته تربیت بدنی با دکتر ابوذر کوثری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دیدار و گفتگو کردند .
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۹:۰۲
بازدید بخشدار سرباز از مناطق عشایری دهستان سرکور
بخشدارسربازعنوان کرد زندگی عشایری باعث رونق دامپروری ارگانیک وتولید دام بصورت طبیعی خواهدشد .
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۸:۵۳
نرمشهای ملایم
پس از گذراندن ۹ ماه در رحم نوزادان اغلب تمایل به جمع کردن خود دارن بله یعنی همان وضعیت جنینی . نرمش های کششی آرام می تواند به او کمک کند تا از داشتن دستها و پاهای کوچکش آگاه شود .
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۸:۵۲
نتایج استرسهای درازمدت
* مشکلات هیجانی : ترسها و اضطرابهای غیرمنطقی خصوصاً درمورد آینده، می تواند تواناییها و قابلیتهای فرد را متأثر سازد . * تغییرات رفتاری : عمل شما ، میزان اشتباهات و توانایی هایتان دربرخوردبامردم و رفتار...
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۸:۵۲
طرز تهیه نان خانگی
خمیر مایه فوری ترکیه: یک بسته، شکر:۱ قاشق غذاخوری، شیر: ۲ لیوان ولرم، نمک: ۱ قاشق چایخوری، روغن مایع: نصف لیوان، تخم مرغ: ۲عدد یک زرده برای رویه نان، آرد: به اندازه ای به خمیر به دست نچسبد.
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۸:۵۱
مواد غذایی که هیچ کالری ندارند و به سلامت بدن شما کمک می کنند
هندوانه از جمله میوه های مفید مفید است که در تابستان مصرف می شود، این میوه تا حدودی هیچ اضافی کالری ندارد و می تواند مورد نیاز بدن شما را تامین vitamin C.
۱۳۹۸/۷/۲۹ - ۰۸:۵۰
مقدار فشار چشم را چگونه اندازه گیری کنیم
زجاجیه در قسمت پشت کره ی چشم انسان واقع شده است و زلالیه در قسمت جلویی آن قرار دارد. (کره ی چشم مانند یک گوی است که بافت نرمی دارد .). در قسمت زلالیه مایعی شفاف و زلال است و به همین دلیل به آن زلالیه...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۷/۲۴ - ۰۹:۱۴
غذاهای خون ساز
-انار خون ساز است. آب انار و رب انار را در انواع کوکو استفاده کنید -رب انار را در پخت غذا استفاده کنید -روزی سه بار هر بار یک قاشق غذاخوری ترکیب سه شیره -یک لیوان آب انار بسته بندی را در یکی دو لیوا...
۱۳۹۸/۷/۲۴ - ۰۹:۱۵
غش کردن چیست و چگونه باید از آن پیشگیری کرد
غش کردن میتواند به علت عوامل متعددی، مرتبط با قلب، گردش خون، فشار خون و تنفس فرد بروز کند.
۱۳۹۸/۷/۲۵ - ۰۷:۳۹
حمایت اکثریت مردم آمریکا از استیضاح ترامپ
تازه‌ترین نظرسنجی موسسه "گالوپ" نشان از حمایت ۵۲ درصدی مردم آمریکا از استیضاح دونالد ترامپ دارد.
۱۳۹۸/۷/۲۸ - ۰۹:۵۸
خاش؛
بازدید فرماندار از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه شهرستان خاش
۱۳۹۸/۷/۲۸ - ۱۰:۰۲
کارگاه حقوق بانوان در سرباز برگزار شد
هدف ما از حقوق اجتماعی فعالیتها، شغلها و مهارتهایی است که در بعد مادی و معنوی جوامع مختلف ، خیر و مصلحت را به ارمغان می آورد . اگر به ضرورت التزام زن به ضوابط و آداب اسلامی توجه کنیم دیگر در چنین شرای...
۱۳۹۸/۷/۲۸ - ۱۰:۰۰
شهرستان نیمروز؛
شهدا زنده هستند و باعث رشد مادی و معنوی کشور می شوند.
۱۳۹۸/۷/۲۸ - ۰۹:۱۶
عصای سفید، پرچم استقلال یک نابیناست
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل؛ گفتگو با حامده سارانی از روشن دلان شهرستان زابل به مناسبت روز نابینا