وبسایت خبری
امروز: سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
به مناسبت رو جهانی عکاسی؛
مصاحبه با محمدندیم آز
کار عکاس تنها با گرفتن عکس پایان نمی یابد. او وظیفه دارد تا تجربه بصری خویش را به هر بیان ممکن با دیگران در میان نهد. و این بسیار عالی است.

* از خودتان برایمان بگویید؟

محمدندیم آز متولد25/5/62شهرستان کنارک هستم ودر حال حاضر در روابط عمومی شهرداری کنارک مشغول به کارم.

* عکاسی را از چه زمانی  شروع کردید؟

عکاسی را از سال 89 زمانی که اداره فرهنگ و ارشاد شروع به کار کرد بعنوان نیروی افتخاری  فعالیت مبتدی عکاسی را با عکاسی از برنامه های فرهنگی و هنری شروع کردم.

* بیشتر از چه سوژه های عکاسی میکنید؟

عکاسی من تنها محدود به موضوع خاصی نیست بیشتر از همه عاشق عکاسی طبیعت بعد مستند خیابانی هستم ولی در کل تمام مودهای عکاسی را دوست دارم .

* برای موفقیت در عکاسی چه پیشنهادی دارید؟

موفقیت در عکاسی زیاد دیدن عکس و نقاشی هست که در شناخت قواعد و اصول عکاسی کمک میکنه و همچنین تمرین زیاد ونقدپذیر بودن.

* یه خاطره از عکاسیتون برای ما بگید؟

هم خاطرات تلخ دارم وهم شیرین خاطرات شیرین بر میگرده به روز های که دوربین نداشتم و توان خرید دوربین برایم میسر نبود  با دستم حالت لنز دوربین رو میگرفتم و غروب رو در کادرم قرار میدادم یا سوژه های دیگه رو خیلی برایم هیجان انگیز بود در دلم حسرت نداشتن دوربین غوغا میکرد

خاطر ه تلخم بر میگرده به سه ماه پیش که برای ثبت موج های بندر پزم به ساحل صخره ای و پرتگاه رفته بودم و باد شدید دوربینم رو با پایه به دریا پرت میکنه من فقط نظاره گر اون صحنه بودم  حالم در اون لحظه مث زمانی بود که عزیزی از فامیلم فوت کرده باشه بغض کردم  و یه حال عجیب داشتم که فقط به دریا خیره شده بودم .وچرا دردلم تکرار می شد.

* دوست دارید با عکس های خودتان چه پیامی را به مخاطب برسانید؟

پیام من معرفی  فرهنگ بلوچ ، طبیعت بلوچستان و نشان دادن جاهای دیدنی وزیبایی که دیده نشده اند.

7-سخن آخر؟

سخن اخر به مسئولین شهرستانی و استانی که هیچ توجهی به عکاسان این مرز و بوم ندارن و هیچ حمایتی از عکاسان صورت نمیگرد بنده چندین ساله که دوست دارم آثارم رو در قالب نمایشگاه عکس چاپ کنم ولی ناتوانم متاسفانه چابهار و کنارک در این خصوص ضعیف عمل میکنند و ارزشی برای عکاسان قائل نیستن هر چند که معرفی گردشگری چابهار و کنارک با قدرت عکاسان این منطقه بوده ولی حیف.. .

در اخر تشکر میکنم از شهردار بندر کنارک جناب درویش بلوچ نیا و اعضای شورای اسلامی که بنده رو مورد حمایت قرار داده اند تا هنوز هم بتوانم با قدرت به عکاسی ادامه بدهم.

786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۳۰ - ۰۶:۲۲
کد خبر: ۴۶۰۹۱۳
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۳۹
درخواست دولت و پارلمان مستعفی برای اخراج امارات از ائتلاف عربی
دولت و پارلمان مستعفی یمن طی بیانیه مشترکی علیه امارات، خواستار اخراج این کشور از ائتلاف عربی تحت امر عربستان شدند.
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۳۷
گفت‌وگوی تلفنی بن‌سلمان و بن‌زاید درباره حمله به آرامکو
ولیعهد ابوظبی در تماس تلفنی با همتای سعودی خود، حمله به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت نفت دولتی "آرامکو" را محکوم کرد.
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۳۴
بشار اسد فرمان عفو عمومی صادر کرد
رئیس‌جمهور سوریه فرمان عفو عمومی در مورد جرم‌های صورت گرفته قبل از چهاردهم سپتامبر ۲۰۱۹ را صادر کرد.
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۳۲
اهمیت و خطرات راهبردی حملات انصارالله یمن به آرامکو
کارشناسان امور نفت و انرژی معتقدند که حمله اخیر انصارالله یمن به غول نفتی آرامکو عربستان که ستون فقرات اقتصاد و محور چشم‌انداز توسعه ولیعهد این کشور به شمار می‌رود، سیستم دفاعی و پدافندی ریاض را به چا...
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۳۰
تاکید سازمان همکاری اسلامی بر مقابله با تصمیم نتانیاهو درباره کرانه باختری
وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست روز یکشنبه خود بر ضرورت مقابله با تصمیم بنیامین نتانیاهو برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی تاکید کردند.
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۲۷
اسد در جریان دستورکار نشست امروز کشورهای ضامن روند آستانه قرار گرفت
فرستاده رئیس‌جمهور روسیه در سفر به سوریه با بشار اسد دیدار و با او درباره تحولات این کشور بحث و گفتگو کرد.
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۲۶
یک منبع مطلع: ازسرگیری تولید نفت عربستان هفته‌ها طول می‌کشد
یک منبع مطلع در بخش انرژی به رویترز گفت، هنوز مشخص نیست توقف تولید نفت تا کی ادامه خواهد یافت زیرا خسارت‌هایی که در اثر حمله انصارالله به زیرساخت‌ها وارد شده "بسیار گسترده" هستند و امکان جبران آن یک ش...
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۶:۱۹
«وفور نفت!»
رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حملات پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی عربستان توئیت‌هایی منتشر کرد.
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۵:۵۷
کارگاه معرفی کتاب مهارت های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام در زاهدان برگزار شد
در این کتاب روش های ارتباطی امام رضا علیه السلام عبارتند از : استفاده از زبان دعا، استفاده از رسانه شعر، استفاده از روش های عقلی و استدلالی، استفاده از شیوه پرسش و پاسخ، جلوگیری از افراط و تفریط ، م...
۱۳۹۸/۶/۲۵ - ۰۵:۵۶
کارگاه بهداشت فرزندان در زاهدان برگزار شد
به همت گروه پژوهش کارگاه بهداشت فرزندان به کارشناسی پری بانو میربلوچ زهی مورخ 24شهریور98در مسجد زبیر برگزار شد.

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۵:۲۷
به مناسبت بازگشایی مدارس
برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش
۱۳۹۸/۶/۲۱ - ۰۹:۰۰
نمایندگان ۵۰ کشور جهان خواستار لغو فوری حبس خانگی مردم کشمیر توسط هند شدند
بیش از ۵۰ عضو کمیته حقوق بشر سازمان ملل ضمن برگزاری جلسه‌ای، درخواست خود از دولت هند را اعلام کردند.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۰۳:۵۷
قیام خونین ۱۷ شهریور عامل موثر در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی به شمار می‌رود
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل؛ گفتگو اختصاصی با پاسدار حسین نکویی جانشین سپاه ناحیه نیمروز به مناسبت قیام خونین ۱۷ شهریور ...
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۶:۰۳
والدین «تک‌فرزند»ها بخوانند
"تک فرزندی"؛ مسئله‌ای که این روزها به دلیل عوامل فرهنگی، اجتماعی و دغدغه‌های شخصی بسیاری از زوجین امروزی را نسبت به خانواده‌های نسل قدیم درگیر کرده و تبعات خاصی را برای کودک و خانواده ایجاد کرده است ...
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۵:۲۴
خاش؛
برگزاری مراسم تاسوعای حسینی
۱۳۹۸/۶/۲۱ - ۰۹:۱۶
کشف آب برای اولین بار در یک سیاره با احتمال حیات
دانشمندان بریتانیایی ادعا می‌کنند نخستین سیاره قابل سکونت با دارا بودن جو و آب و هوای مناسب برای زندگی را در فاصله ۱۱۰ سال نوری از زمین کشف کرده‌اند.
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۵:۵۳
برخی از ویژگی های افراد صمیمی
1. صمیمی ها می خند ند،برنامه می ریزند، نظرات خود را مطرح می سازند و رابطه را با انرژی سرشار می کنند. 2.صمیمی ها اختیار و اقتدار را در رابطه ی خود به اشتراک می گذارند.
۱۳۹۸/۶/۲۱ - ۰۹:۰۹
اعلام سه روز عزای عمومی در کربلای معلی در پی حادثه تأسف‌بار روز عاشورا
رسانه‌های عراقی از اعلام سه روز عزای عمومی در کربلای معلی در پی حادثه تأسف‌بار روز عاشورا خبر دادند.
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۶:۱۰
همه آنچه که باید درباره "سوالات جنسی" کودکتان بدانید
سن کشف جنسیت به طور میانگین سه تا شش سالگی هست. در این بازه سنی کشف جنسیت یکی از مهیج‌ترین و زیبا‌ترین کار‌ها برای بچه هاست. کودک در این سن می‌خواهد همه چیز را درمورد اندام‌های بدنش بداند و به همین ...
۱۳۹۸/۶/۲۱ - ۰۹:۰۷
رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر شیعیان نیجریه هم محسوب می‌شوند
بدیعه زکزاکی در جمع بانوان حسینیه اعظم زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی رهبر شیعیان نیجریه هم محسوب می‌شوند.