وبسایت خبری
امروز: جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
رییس اداره محیط زیست زابل؛
با ورود سیلاب اخیر به سیستان مسئولین باید با برنامه ریزی دقیق این آب را مدیریت کنند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو اختصاصی با مهدی سراوانی رییس اداره محیط زیست زابل به مناسبت هفته محیط زیست.

* خودتان را معرفی کنید؟

مهدی سراوانی هستم رییس محیط زیست زابل با 17 سال سابقه کار در حوزه محیط زیست، حدود ۱۳ سال در اداره محیط زیست مشغول به خدمت بودم که بخشی از خدمتم رانیز در پژوهشکده چاه نیمه دانشگاه فعالیت داشتم .

چهار سال به عنوان کارشناس در پژوهشکده کشاورزی مشغول به خدمت بودم و بعد در اداره محیط زیست به عنوان محیط بان شهرستان چابهار پایگاه محیط بانی نگور استخدام شدم  سپس به عنوان رئیس محیط زیست شهرستان سرباز مشغول شدم مدتی نیز در زاهدان به عنوان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خدمت کردم با تدابیر مسئولین، اداره محیط زیست شهرستان زهک را راه‌اندازی کردیم از سال ۹۲ تا کنون درآنجا مشغول بودم و حدود دو هفته است که سرپرست محیط زیست زابل شده ام.

* در زمینه حفظ محیط زیست چه توصیه ای به افراد دارید؟

در زمینه محیط زیست معمولاً مردم ازطریق رسانه و کتاب ها اگاهی می یابند ولی در زابل متفاوت است بحث ریزگردها و شکارهای غیرمجاز را داریم .

*پیشنهاد جنابعالی جهت توسعه فرهنگ زیست محیطی در شهرستان چیست؟

 اگر نقش سازمان های مردم نهاد بیشتر شود به ارتقاء محیط زیست کمک می کنند اما متاسفانه نخبه ها جهت کاهش آلام محیط زیست ایده های جدیدی نداشته اند حدود ۲۱ سال است که در منطقه سیستان با ریزگردها مواجه هستیم، هر چند در سال های گذشته به دلیل خشک سالی  تا حدودی مالچ پاشی و نهال کاری صورت گرفته  اما به طور اساسی از حرکت ریزگردها جلوگیری نشده است، لیکن با ورود سیلاب اخیر به سیستان  مسئولین باید با برنامه ریزی دقیق این آب را مدیریت کنند تا بتوانیم ریزگرد ها را به طور کامل مهار کنیم .

* اگر در پایان حرفی برای گفتن دارید بفرمایید؟

در حیطه محیط زیست از مردم شهرم انتظار دارم با تشکیل انجمن های مردمی با ما همکاری لازم را داشته باشند امیدوارم که اقدامات موثری در آینده انجام پذیرد.

786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۱۸ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۵۲۸
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۴۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت از پروژه‌های صنعتی زاهدان بازدید کرد
رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در سفر به سیستان و بلوچستان از چند شرکت و واحد تولیدی در شهرک صنعتی زاهدان بازدید کرد.
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۴۲
جزییات حذف یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار پر درآمد در شهریور
سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ از حذف یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار پردرآمد در دوره شهریور خبر داد.
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۳۸
پاکستان مانع عبور هواپیمای نخست وزیر هند از آسمان خود شد
اسلام آباد ضمن اعلام اینکه به دلیل شرایط بحرانی در کشمیر حاضر به همکاری با هند نیست مانع عبور هواپیمای حامل نخست وزیر هند از آسمان خود شد.
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۳۶
شورای امنیت درباره ۲ قطعنامه آتش‌بس ادلب رای‌گیری می‌کند
شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز در مورد پیش‌نویس دو قطعنامه‌، که در خصوص آتش‌بس در استان ادلب سوریه تهیه شده‌اند، رای‌گیری خواهد کرد.
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۳۴
سردار سلامی: اذعان دشمن به «قدرت برتر» نظام اسلامی؛ رمز پیروزی در کار و جهاد است
فرمانده کل سپاه پاسداران با حضور در جمع مردم منطقه محروم گیفان از توابع خراسان شمالی گفت: دشمن هم به این امر واقف است و امروز آن‌قدر قدرتمند شده‌ایم که مجبورند هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد به‌دروغ هم...
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۳۲
ترامپ: مانع ورود روحانی و ظریف به آمریکا نمی‌شوم
رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد نمی‌خواهد مانع ورود رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شود.
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۳۱
انتقاد روسیه از تهدید دوباره آمریکا به تشدید تحریم‌‌ها علیه ایران
مقامات سیاسی و پارلمانی روسیه معتقدند که تهدید دونالد ترامپ درباره تشدید دوباره تحریم‌ها علیه ایران، ادامه سیاست غیرسازنده آمریکا در برخورد با تهران است که به هر بهانه‌ای صورت می‌گیرد و در مسکو با چن...
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۲۸
یک زن جذاب با وجود جذابیت و ظاهری عالی
اگر غرغرو باشد، اگر عصبی باشد، اگر بهانه گیر باشد، اگر نسبت به مسائل بدبین و با نگاهی منفی بنگرد، ارزشهای خود را نزد همسر به تدریج از دست خواهد داد، زنان خوش بین جذاب هستند ؛ جذاب بودن مهمتر از ز...
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۲۶
یاد دادن آداب معاشرت به بچه ها
شاید یاد دادن آداب معاشرت به بچه ها کار سختی باشد؛ چون گاهی ناچار می شوید رفتارهای درست را بارها و بارها به فرزندتان گوشزد کنید. زمانی که فرزندتان آموخت این کار را درست انجام دهد، او را تشویق کنید، بغ...
۱۳۹۸/۶/۲۸ - ۱۰:۲۵
اثرات ورزش و فشارخون
میزان ابتلا به فشارخون در کسانی که ورزش می کنند و فعالیت فیزیکی بیشتری دارند نسبت به کسانی که ورزش نمی کنند بسیار کمتر است. بنابراین باید اول به جامعه شهری که زندگی بدون تحرک و کم تحرکی دارند اعلام ...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۵:۲۷
به مناسبت بازگشایی مدارس
برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خاش
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۰۳:۵۷
قیام خونین ۱۷ شهریور عامل موثر در تشدید مبارزات مردمی و تسریع در سقوط رژیم پهلوی به شمار می‌رود
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل؛ گفتگو اختصاصی با پاسدار حسین نکویی جانشین سپاه ناحیه نیمروز به مناسبت قیام خونین ۱۷ شهریور ...
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۶:۰۳
والدین «تک‌فرزند»ها بخوانند
"تک فرزندی"؛ مسئله‌ای که این روزها به دلیل عوامل فرهنگی، اجتماعی و دغدغه‌های شخصی بسیاری از زوجین امروزی را نسبت به خانواده‌های نسل قدیم درگیر کرده و تبعات خاصی را برای کودک و خانواده ایجاد کرده است ...
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۵:۲۴
خاش؛
برگزاری مراسم تاسوعای حسینی
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۶:۱۰
همه آنچه که باید درباره "سوالات جنسی" کودکتان بدانید
سن کشف جنسیت به طور میانگین سه تا شش سالگی هست. در این بازه سنی کشف جنسیت یکی از مهیج‌ترین و زیبا‌ترین کار‌ها برای بچه هاست. کودک در این سن می‌خواهد همه چیز را درمورد اندام‌های بدنش بداند و به همین ...
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۵:۵۶
ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای بارداری
روی در تمام مراحل بارداری مورد نیاز است. این ماده برای رشد اسپرم و تخمک ، باروری و رشد تمام اعضای بدن جنین از جمله مغز و سیستم ایمنی او لازم است. دلیل این امر آن است که روی همراه همکارش ، ویتامین B6...
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۵:۵۳
برخی از ویژگی های افراد صمیمی
1. صمیمی ها می خند ند،برنامه می ریزند، نظرات خود را مطرح می سازند و رابطه را با انرژی سرشار می کنند. 2.صمیمی ها اختیار و اقتدار را در رابطه ی خود به اشتراک می گذارند.
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۰۶:۵۸
نکته هایی که زوج های خوشبخت هنگام خواب رعایت می کنند
تغییر روال خواب می تواند رابطه شما با شریک تان را بهبود ببخشد. این یک راهنمایی مفید و اثربخش از طرف زوج های خوشبخت است که هرکس می تواند به سادگی در زندگی اش به کار ببندد. با ما باشید تا بگوییم چه چیزه...
۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۰۵:۰۴
همزمان با عاشورای حسینی در شهرستان چابهار
در روز عاشورای حسینی مردم خداجوی و عاشق اهل بیت شهرستان چابهار در عزای امام حسین(ع) و یاران باوفایش به سوگ نشست و نوای "لبیک یا حسین" عزاداران طنین‌انداز شد.
۱۳۹۸/۶/۲۳ - ۰۶:۰۵
هیجانات را با نوشتن و صحبت کردن تخلیه کنیم
شیوه مناسب دیگر برای مدیریت هیجانات منفی مثل خشم، تخلیه هیجانات از طریق نوشتن، خط خطی کردن و حرف زدن در مورد احساساتمان با دیگران است.