وبسایت خبری
امروز: دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸
رییس اداره محیط زیست زابل؛
با ورود سیلاب اخیر به سیستان مسئولین باید با برنامه ریزی دقیق این آب را مدیریت کنند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو اختصاصی با مهدی سراوانی رییس اداره محیط زیست زابل به مناسبت هفته محیط زیست.

* خودتان را معرفی کنید؟

مهدی سراوانی هستم رییس محیط زیست زابل با 17 سال سابقه کار در حوزه محیط زیست، حدود ۱۳ سال در اداره محیط زیست مشغول به خدمت بودم که بخشی از خدمتم رانیز در پژوهشکده چاه نیمه دانشگاه فعالیت داشتم .

چهار سال به عنوان کارشناس در پژوهشکده کشاورزی مشغول به خدمت بودم و بعد در اداره محیط زیست به عنوان محیط بان شهرستان چابهار پایگاه محیط بانی نگور استخدام شدم  سپس به عنوان رئیس محیط زیست شهرستان سرباز مشغول شدم مدتی نیز در زاهدان به عنوان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خدمت کردم با تدابیر مسئولین، اداره محیط زیست شهرستان زهک را راه‌اندازی کردیم از سال ۹۲ تا کنون درآنجا مشغول بودم و حدود دو هفته است که سرپرست محیط زیست زابل شده ام.

* در زمینه حفظ محیط زیست چه توصیه ای به افراد دارید؟

در زمینه محیط زیست معمولاً مردم ازطریق رسانه و کتاب ها اگاهی می یابند ولی در زابل متفاوت است بحث ریزگردها و شکارهای غیرمجاز را داریم .

*پیشنهاد جنابعالی جهت توسعه فرهنگ زیست محیطی در شهرستان چیست؟

 اگر نقش سازمان های مردم نهاد بیشتر شود به ارتقاء محیط زیست کمک می کنند اما متاسفانه نخبه ها جهت کاهش آلام محیط زیست ایده های جدیدی نداشته اند حدود ۲۱ سال است که در منطقه سیستان با ریزگردها مواجه هستیم، هر چند در سال های گذشته به دلیل خشک سالی  تا حدودی مالچ پاشی و نهال کاری صورت گرفته  اما به طور اساسی از حرکت ریزگردها جلوگیری نشده است، لیکن با ورود سیلاب اخیر به سیستان  مسئولین باید با برنامه ریزی دقیق این آب را مدیریت کنند تا بتوانیم ریزگرد ها را به طور کامل مهار کنیم .

* اگر در پایان حرفی برای گفتن دارید بفرمایید؟

در حیطه محیط زیست از مردم شهرم انتظار دارم با تشکیل انجمن های مردمی با ما همکاری لازم را داشته باشند امیدوارم که اقدامات موثری در آینده انجام پذیرد.

786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۳/۱۸ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۸۵۲۸
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۸:۰۰
دیدار فرماندار با شهردار و اعضای شورای اسلامی خاش
فرماندار خاش: مسئولین هر بخشی خادمان مردم هستند.
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۷:۵۹
کارگاه آموزشی مهارت برقراری ارتباط موثر برگزار شد
کارگاه آموزشی "مهارت برقراری ارتباط موثر" با حضور 50 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی در سالن همایش های فرمانداری شهرستان ایرانشهر برگزار شد .
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۷:۵۶
دیدار فرماندار با مدیران حوزه جهاد کشاورزی
فرماندار خاش: تمام تلاش مسئولین باید در راستای رفع مشکلات مردم و در کسب رضایت مندی آنان باشد.
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۷:۴۸
دیدار فرماندار نیکشهر با پرسنل فرمانداری و بخشداری مرکزی نیکشهر
فرماندار شهرستان نیکشهر با پرسنل فرمانداری و بخشداری مرکزی دیدار و گفت و گو کرد ....
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۸
راه بوجود آمدن سر خوشی
طناب زدن فقط برای بدن ساز ها یا کسانی که به خاطر بیماری قلبی باید ورزش کنند مناسب نیست بررسی ها نشان داده که طناب زدن مقداری زیادی اندروفین در بدن آزاد می کند . اندروفین هورمونی است که موجب بوجود آ...
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۶
طلاق چه پیامدهایی برای زن و مرد دارد؟
مردم اعتقاددارند که دراین دوره های عاطفی که احساس ضعف می‌کنند وقادر به درست فکرکردن نیستند، سیستم دفاعی وکلای طلاق و دادگستری نیزمشکلات آنهاراحل میکند بعضی از افراد همچنین معتقد هستند که استخدام یک...
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۴
طرز تهیه کامل “ذرت مکزیکی” با طعمی فوق العاده بی نظیر
یک “ذرت مکزیکی” فوق العاده خوشمزه را با دستور تهیه پر از قارچ و سس خوشمزه می توان تهیه نمود.
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۲
صبحانه سالم برای کودکان
جالب است بگوییم در چند ماه اول زندگی شیر مادر تنها غذای کودک است. غذایی که ۵۰ درصد آن چربی است ولی نه تنها باعث بیماری کودک نمی شود که او را قوی می کند. نکته دوم این که ۷۰ درصد مغز از چربی تشکیل شده ا...
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۱
تاکوی چدار و تخم مرغ
مواد لازم : نان ترتیلا : 2عدد، سس سالسا : 1 قاشق، پنیر چدار کم چرب و رنده شده : 2قاشق غذاخوری،تخم مرغ همزده : 1عدد،روغن مخصوص سرخ کردنی : 1 قاشق مرباخوری

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۸:۳۴
مزایا و معایب نوشیدن قهوه
قهوه یکی از نوشیدنی های خاصی است که می تواند در تمام لحظات روز یا بعد از هر غذایی صرف شود. البته بعضی این نوشیدنی را فقط گاهی اوقات و در شرایطی خاص مصرف می کنند.
۱۳۹۸/۳/۲۹ - ۰۹:۰۵
ایران از آمریکا خواست به حضور غیرقانونی خود در سوریه پایان دهد
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه از آمریکا خواست تا به حضور غیرقانونی خود در این کشور پایان دهد.
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۷:۵۳
کوهستانهای باشکوه جهان
ورزش کوهنوردی در سال 1760 متولد شد، زمانی که دانشمندی جوان اهل ژنو به نام هورس بندیکت دو سوسور مبلغی پول به عنوان جایزه برای اولین کسی تعیین کرد که به بالای کوه مون بلان، بلندترین قله اروپا، برسد. و...
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۸:۳۷
مسدود کردن مزاحمان تلفنی در واتس‌اپ
این روزها علاوه بر اپلیکیشن تلگرام، اپلیکیشن واتس‌اپ نیز به دلیل پشتیبانی از قابلیت برقراری تماس تلفنی، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در میان کاربران ایرانی به‌شمار می‌رود.
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۵۰
علت سانسور سعودی درباره ۲ انفجار جده؛ عصبانیت از ولیعهد یا اختلافات در داخل سلطنت
سکوت عربستان درباره انفجار دو خودرویی که ماه ژوئن در جده رخ داد، جنجال گسترده‌ای در میان تحلیل‌گران سیاسی به راه انداخته است و در حالی که ریاض حرفی از این حادثه نزده و رسانه‌های این کشور هم جزئیات را ...
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۸:۳۰
کارگاه آموزشی حقوق در شهرستان ایرانشهر برگزار شد
ارث در لغت به معنای مالی است که از شخص متوفی (درگذشته) باقی مانده و در اصطلاح به معنای انتقال دارایی شخص متوفی به بازماندگان است که انتقال اموال و دارایی‌های شخص متوفی به بازماندگان، بدون اراده متوفی ...
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۴۶
هشدار نتانیاهو به اعراب نسبت به محک "قدرت ویرانگر" ارتش رژیم صهیونیستی
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی نسبت به آزمودن قدرت "بسیار ویرانگر" ارتش این رژیم هشدار داد.
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۷:۴۰
کمبود ویتامین D از عوامل ابتلا به پارکینسون
مبتلایان به پارکینسون سطوح پایین تری از ویتامین D دارند.بیماری پارکینسون بیماری غیر قابل درمانی است که در دستگاه عصبی مرکزی روی می دهد و سبب لرزش غیر قابل کنترل همراه با اختلال در سخن گفتن و حرکت می...
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۴۸
درخواست حقوق بشری‌ها از آسه‌آن برای حل بحران روهینجا
در آستانه نشست "مجمع کشورهای جنوب‌شرق آسیا" (آسه‌آن) گروه‌های حقوق بشری دیروز (چهارشنبه) از رهبران این گروه آسیایی خواستد تا در رویکرد خودشان نسبت به بحران آورگان روهینجا تجدیدنظر کنند.
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۴۴
گروه‌های مقاومت فلسطین خواهان تحریم کارگاه اقتصادی بحرین
گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه بار دیگر خواستار تحریم کارگاه اقتصادی بحرین تحت نظارت آمریکا شدند.