وبسایت خبری
امروز: شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸
مامایی یک ‌رشته ی فوق العاده ست اما بسیار پر استرس می باشد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو با مامای موفق سیستانی ، راضیه مرادی به مناسبت روز ماما ...

*لطفا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق کاری تان بگویید؟

راضیه مرادی هستم که توفیق خدمت در رشته مامایی از سال ۱۳۸۸ را در بیمارستان امیرالمومنین زابل و امام خمینی( ره )خاش را  دارم.

*چطور شد که رشته مامایی را انتخاب کردید؟

من دوره ی متوسطه را در دبیرستان نمونه ی نجمه زابل گذراندم که به صورت اتفاقی وقتی اسامی قبول شدگان دانشگاه سال بالایی مان را بر روی بورد مشاهده می کردم به رشته مامایی برخوردم و جرقه ی این رشته از همان زمان در ذهن من خورد.

 

*آیا مامایی شغل سختی است؟

مامایی یک ‌رشته ی فوق العاده ست اما بسیار پر استرس می باشد که همزمان با جان ۲ نفر سرو کار داریم و ماماهای عزیز یک ‌پروسه ی پر استرس و خسته کننده از نظر جسمی را  طی می کنند  تا با تولد نوزاد دلبند خانواده لبخند و شادی را برایشان  به ارمغان بیاورد.

 

*رابطه شما با بیماران چگونه است؟

رابطه ی ماما با مادر باردار یه رابطه ی عاطفی ست طوریکه بیمار در کنار مامای خود  احساس آرامش و امنیت می کند و من هم همیشه تلاش کردم که این آرامش و اعتماد و امنیت بوجود بیاید.

 

*از مشکلات مامایی بفرمایید؟

مشکلات این رشته بسیار زیاد است اما از همه ی خانواده های عزیز و محترم خواهشمندم به پزشک و مامای خود اعتماد داشته باشند و از روش های غیر تخصصی برای درمان استفاده نکنند،دانش و آگاهی خود را در مورد زایمان و پروسه ی زایمان به صورت علمی با بهره گیری از کتاب و یا مراجعه به مامای خود هر روز بیشتر از دیروز ارتقا دهند.

 

*با این همه سختی انگیزه شما برای ادامه این کار چیست؟

انگیزه ی من از ادامه ی این کار خدمت به مادران سرزمینم و رضایت و آرامش آنهاست،با این کار همیشه حس خوشایند تولد یک نوزاد در دستان من تازه و ناب است و خدا را شاکرم که مرا برای این امر برگزیده است.

 

*تا به حال چه افتخاراتی کسب کرده اید؟

مامای نمونه شهر زابل سال ۹۰،مامای نمونه استان در سال ۱۳۹۵

 

*اولین  تولد نوزادی که توسط شما به دنیا آمد کی بود و چه حسی داشتید؟

سال ۸۷ زمانی که دانشجو بودم اولین زایمان را گرفتم،بسیار برایم پر استرس اما در عین حال شیرین و خوشایند بود.

 

*بهترین خاطره شما در این مدت چه بوده است؟

خاطره های شیرین زیادی دارم اما اتفاقی که اخیرا برایم افتاد یکی از فرزندان سرزمینم که در سال ۹۰در دستان من متولد شده بود به همراه والدینش به دیدنم آمدند و بسیار مرا مسرور و شادمان کردند.

 

*در آخر اگر حرفی دارید بفرمایید؟

به امید روزی که در زمینه ی این رشته به پیشرفت های چشمگیری برسیم و دست در دست هم جایگاه و ارزش این شغل مهم را حفظ کنیم.و سرمایگذاری های بهتر و موثرتر در این زمینه انجام شود.

 


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۱۵ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۴۰۸
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۱۰
چابهار به عنوان پایلوت طرح هوشمندسازی بنادر کشور انتخاب شد
مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه بندر چابهار به عنوان پایلوت طرح هوشمندسازی بنادر انتخاب شده، گفت: امیدواریم از ابتدای مردادماه عملیات اجرایی آن در بندر چابهار شروع شود.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۰۹
۴۲ عدد شمش سرب مشکوک به قاچاق در سراوان کشف شد
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان ۴۲ قطعه شمش سرب مشکوک به قاچاق را در محور سراوان به سیرکان کشف کردند.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۰۷
سردار فدوی: آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس تحت فشار روانی هستند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها را مجبور کرده‌ایم در خلیج‌فارس، به زبان فارسی صحبت کنند، گفت: آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس تحت فشار روانی هستند.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۰۴
سپاه کشتی خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت را در خلیج فارس توقیف کرد
گشت‌های شناور سپاه پاسداران، کشتی خارجی ‌حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را در جنوب جزیره لارک در خلیج فارس توقیف کردند.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۶
همیشه همان جایی که هستیم بهترین نقطه برای شروع است
مـا همگـی تغییـرات را دوسـت داریـم و میگوییـم دوسـت دارم تغییـر کنـم امـا از شـنبه، از فـردا، از هفتـه آینـده یـا از سـال دیگـر. ولـی ایـن را بدانیـد کـه هـر جایـی کـه اکنـون هسـتید بهتریـن نقطـه بـ...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۵
نبض شکم نشانه چیست
حتماً برایتان پیش آمده که در گردن یا مچ دست نبض را احساس کنید، اما در مورد احساس نبض شکم چه می‌دانید؟ این وضعیت ممکن است هشدار دهنده باشد، اما معمولاً نیازی به نگرانی نیست. شما احتمالاً فقط نبض را در ...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۴
مهم ترین نیازهای عاطفی کودک
نیازهای عاطفی در رشد و تعالی جنبه های فیزیکی کودک نیز مؤثر است. کودکان مانند بزرگسالان نیاز به پذیرفته‌شدن دارند. نباید والدین را نماینده آنها بدانید. هر کودکی نیازها، خواسته‌ها، آرزوها، احساسات و عق...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۳
معرفی جاذبه‌های تاریخی شهرستان زهک
زاهدان کهنه این اثر در حدود ۹ کیلومتری شمال غربی تپه شهرستان بر روی بلندی های بین رود ناصر و رود پریان واقع شده است.هنری ساروج لندور جهانگرد باستان شناس و جغرافیدان انگلیسی که در سال ۱۹۰۱ به سیستان س...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۲
طرز تهیه ماهی سرخ شده و شکم پر
مواد لازم برای 4 نفر: ماهی 5/1 کیلوگرمی از هر نوع که باشد: 1 عدد، روغن زیتون: 50 گرم، آبلیمو: 75 گرم، پیاز متوسط: 3 عدد، سیر: 2 پره، قارچ: 150 گرم، نخود فرنگی تازه: 150 گرم، کره:50+50 گرم، آرد: 75 گر...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۱
۵ ماده غذایی برای بهبود کیفیت خون
چگونه می توان کیفیت خون را بهبود بخشید؟ بگذارید ابتدا خون را تعریف کنیم: خون بافت مایع ارتباطی و پیوندی است که در میان مویرگ ها، رگ ها، شریان ها و بطن های تمامی مهره داران در جریان است. رنگ قرمز خون ب...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۷:۵۷
کارگاه رسیدن به خود باوری در روستای خیرآباد برگزار شد.
باور کردن خود یکی از اولین قدم ها به سمت موفقیت است...
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۷:۵۳
۲ قاچاقچی در ایرانشهر دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از کشف بیش از سه تن انوع مواد مخدر و دستگیری دو قاچاقچی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) این شهرستان خبر داد
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۷:۰۱
نشست هماهنگی چهارمین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای روستایی
بحث وتبادل نظر بخشدار مرکزی نیکشهر با مدیر کل دفتر روستایی در خصوص حضور سیستان و بلوچستان در چهارمین نمایشگاه بین المللی دستاورد های روستایی
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۶:۲۶
کارگاه طب سنتی در روستای خیرآباد برگزار شد.
مزاج فصل تابستان گرم و خشک است. تابستان بهترین فصل برای کاهش وزن است.
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۸:۰۳
کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان ایرانشهر برگزار شد
جوانان سالم ۱۵ تا ۲۰ ساله‌ای که برای کسب تجربه یا در اثر معاشرت با دوستان نامناسب یا معتادان به استفاده از مواد مخدر پرداخته‌اند، بیشترین طیف افراد معتاد را از نظر مبنا تشکیل می دهند. این گروه به علت ...
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۷:۰۲
برگزاری نشست کمیته محرومیت زدایی در شهرستان نیکشهر
نشست کمیته محرومیت‌زدایی شهرستان نیکشهربا حضور فرماندار و اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری با محوریت سند توسعه بلوچستان برگزار شد.
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۷:۴۱
از مدینه تا توس
با تو، زانوان لرزانم به آرامش، رضا مى‌دهند و چشمان شناور در غروبم، بهجتى سبز را تجربه مى‌کنند.
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۶:۴۹
وزارت بهداشت از زنان سرپرست خانوار حمایت می کند
مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و خانواده گفت: وظیفه وزارت بهداشت در برنامه اقدام و عمل در مورد زنان سرپرست خانوار که توسط دولت ابلاغ شده، در زمینه کنترل، پیشگیری و درمان بیماری های واگیر و غیرواگیر ای...
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۶:۴۷
آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان
مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت:۱۵ زندانی جرائم غیر عمد این استان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.
۱۳۹۸/۴/۲۲ - ۰۷:۴۷
ویزیت رایگان مردم روستای سیاهمرد شهرستان زابل
طرح «پایش سلامت» توسط خادمیاران سلامت انجام شد+تصویر