وبسایت خبری
امروز: سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹
مامایی یک ‌رشته ی فوق العاده ست اما بسیار پر استرس می باشد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو با مامای موفق سیستانی ، راضیه مرادی به مناسبت روز ماما ...

*لطفا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق کاری تان بگویید؟

راضیه مرادی هستم که توفیق خدمت در رشته مامایی از سال ۱۳۸۸ را در بیمارستان امیرالمومنین زابل و امام خمینی( ره )خاش را  دارم.

*چطور شد که رشته مامایی را انتخاب کردید؟

من دوره ی متوسطه را در دبیرستان نمونه ی نجمه زابل گذراندم که به صورت اتفاقی وقتی اسامی قبول شدگان دانشگاه سال بالایی مان را بر روی بورد مشاهده می کردم به رشته مامایی برخوردم و جرقه ی این رشته از همان زمان در ذهن من خورد.

 

*آیا مامایی شغل سختی است؟

مامایی یک ‌رشته ی فوق العاده ست اما بسیار پر استرس می باشد که همزمان با جان ۲ نفر سرو کار داریم و ماماهای عزیز یک ‌پروسه ی پر استرس و خسته کننده از نظر جسمی را  طی می کنند  تا با تولد نوزاد دلبند خانواده لبخند و شادی را برایشان  به ارمغان بیاورد.

 

*رابطه شما با بیماران چگونه است؟

رابطه ی ماما با مادر باردار یه رابطه ی عاطفی ست طوریکه بیمار در کنار مامای خود  احساس آرامش و امنیت می کند و من هم همیشه تلاش کردم که این آرامش و اعتماد و امنیت بوجود بیاید.

 

*از مشکلات مامایی بفرمایید؟

مشکلات این رشته بسیار زیاد است اما از همه ی خانواده های عزیز و محترم خواهشمندم به پزشک و مامای خود اعتماد داشته باشند و از روش های غیر تخصصی برای درمان استفاده نکنند،دانش و آگاهی خود را در مورد زایمان و پروسه ی زایمان به صورت علمی با بهره گیری از کتاب و یا مراجعه به مامای خود هر روز بیشتر از دیروز ارتقا دهند.

 

*با این همه سختی انگیزه شما برای ادامه این کار چیست؟

انگیزه ی من از ادامه ی این کار خدمت به مادران سرزمینم و رضایت و آرامش آنهاست،با این کار همیشه حس خوشایند تولد یک نوزاد در دستان من تازه و ناب است و خدا را شاکرم که مرا برای این امر برگزیده است.

 

*تا به حال چه افتخاراتی کسب کرده اید؟

مامای نمونه شهر زابل سال ۹۰،مامای نمونه استان در سال ۱۳۹۵

 

*اولین  تولد نوزادی که توسط شما به دنیا آمد کی بود و چه حسی داشتید؟

سال ۸۷ زمانی که دانشجو بودم اولین زایمان را گرفتم،بسیار برایم پر استرس اما در عین حال شیرین و خوشایند بود.

 

*بهترین خاطره شما در این مدت چه بوده است؟

خاطره های شیرین زیادی دارم اما اتفاقی که اخیرا برایم افتاد یکی از فرزندان سرزمینم که در سال ۹۰در دستان من متولد شده بود به همراه والدینش به دیدنم آمدند و بسیار مرا مسرور و شادمان کردند.

 

*در آخر اگر حرفی دارید بفرمایید؟

به امید روزی که در زمینه ی این رشته به پیشرفت های چشمگیری برسیم و دست در دست هم جایگاه و ارزش این شغل مهم را حفظ کنیم.و سرمایگذاری های بهتر و موثرتر در این زمینه انجام شود.

 


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۱۵ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۴۰۸
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۹/۳/۶ - ۰۶:۳۷
انصارالله سالروز آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت
جنبش انصارالله یمن سالروز مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی را به لبنان و نیروهای مقاومت تبریک گفت.
۱۳۹۹/۳/۶ - ۰۶:۳۶
عبدالباری عطوان آزادسازی جنوب لبنان را "پیروزی محوری" برای مقاومت لبنان خواند
"ما جزو آن دسته از نویسندگانی نیستیم که در سالروز برخی وقایع مهم تاریخی فورا دست به قلم می‌شوند و همان عبارات را تکرار می‌کنند اما دشوار است بیستمین سالروز پیروزی بزرگ مقاومت لبنان در ۲۵ مه ۲۰۰۰ و خرو...
۱۳۹۹/۳/۶ - ۰۶:۳۴
جهاد اسلامی: مقاومت گزینه ملت فلسطین برای پس‌گیری سرزمین‌شان است
جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، مقاومت گزینه ملت فلسطین برای پس‌گیری سرزمینشان است و هیچ راهی جز تقویت مقاومت و تداوم آن برای مقابله همه‌جانبه با رژیم اشغال‌گر وجود ندارد.
۱۳۹۹/۳/۶ - ۰۶:۳۲
اولین اظهار نظر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس درباره بحران قطر
دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اولین واکنش به بحران میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و محاصره قطر اعلام کرد، اختلاف میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که به سومین سال خود نزدیک می‌شود، چالشی برای روند...
۱۳۹۹/۳/۶ - ۰۶:۳۰
ترامپ با برنامه کرونایی پنتاگون چه می‌کند
پنتاگون فعالانه در حال برنامه‌ریزی برای مدارا با کروناویروس تا سال ۲۰۲۱ است اما این برنامه‌ریزی می‌تواند خشم رئیس جمهوری آمریکا را که از تضعیف کرونا صحبت می‌کند، برانگیزد.
۱۳۹۹/۳/۶ - ۰۶:۲۹
درخواست دادستان کل ونزوئلا برای تروریستی خواندن حزب گوایدو
دادستان کل ونزوئلا از دادگاه عالی این کشور خواست حزب خوآن گوایدو رهبر مخالفان را یک سازمان "تروریستی" اعلام کند و آن را مقصر حمله ناکام چند وقت پیش با قایق به خاک این کشور اعلام کرد.
۱۳۹۹/۳/۶ - ۰۶:۲۷
تعیین سفیر روسیه در دمشق به عنوان نماینده پوتین در توسعه روابط با سوریه
رئیس‌جمهوری روسیه سفیر این کشور در دمشق را به عنوان فرستاده ویژه خود برای گسترش روابط میان دو طرف تعیین کرد.
۱۳۹۹/۳/۳ - ۰۵:۳۵
احادیث زیبا در مورد اخر ماه رمضان
رمضان ماه رحمت رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود: هو شهر اوله رحمة و اوسطه مغفرة و اخره عتق من النار؛ رمضان ماهى است كه ابتدایش رحمت است و میانه‏اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم. منبع : (...
۱۳۹۹/۳/۳ - ۰۵:۳۱
ﻛﻔﺎﺭﻩ ﭼﻴﺴﺖ؟
ﻛﻔﺎﺭﻩ ﻋﺒﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﺟﺰﺍﻯ ﺷﺮﻋﻰ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺳﺒﺤﺎﻧﻪ ﺗﻌﺎﻟﻰ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﺮ ﻛﺴﻴﻜﻪ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺟﺮﺍﻳﻢ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﺮﺯﻧﺪ ﺗﻌﻴﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ، ﻭﺟﻮﺏ ﻛﻔﺎﺭﻩ ﺑﺮ ﻗﺎﺗﻞ ﻳﺎ ﻛﺴﻴﻜﻪ ﺳﻮﮔﻨﺪﺵ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻜﻨﺪ.
۱۳۹۹/۳/۳ - ۰۵:۰۰
پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو از 7 خرداد
به منظور افزایش عرضه کارخانه‌ای خودرو به بازار نخستین فروش فوق العاده محصولات گروه صنعتی ایران خودرو از چهارشنبه هفتم خردادماه آغاز می شود.

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۲۰
به مناسبت روز جهانی قدس:
مصاحبه با معصومه میربلوچ زهی دانش آموز خاشی
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۰۲
به مناسبت روز جهانی قدس:
بیانیه سرطایفه مرادزهی
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۱۷
رزمایش کمک مومنانه:
مصاحبه با مسئول فرهنگی، هنری و اجتماعی سپاه شهرستان خاش: جناب اقای علیرضا هاشمی فر
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۱۰
نماز عید فطر در عیدگاه مرکزی سراوان برگزار نمیشود و استثنائا در ۱۴ مسجد برگزار میشود.
هیئت امنای عیدگاه مرکزی سراوان طی جلسه ای تصویب کرد: نماز عید فطر در عیدگاه مرکزی سراوان برگزار نمیشود و استثنائا در ۱۴ مسجد برگزار میشود.
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۰۴
به مناسبت روز قدس:
پیام ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۱۸
به مناسبت روز جهانی قدس
مصاحبه خبرنگار کانون فرهنگی زنان بلوچ چابهار با نويسنده و محقق اهل سنت چابهاربه مناسبت روزجهانی قدس مولوي سيدمحمد درتكيده گفت:ويروس كويد 19 فقط جان ما را مي گيرد ولي كويد 1948 نه تنها جان ما را مي گير...
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۲۲
بیانیه سر طایفه عزیزی به مناسبت روز جهانی قدس
به گزارش خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از نیکشهردر این بیانیه آمده است:
۱۳۹۹/۳/۳ - ۰۴:۵۸
رهبر معظم انقلاب: عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی گسترش یابد/ مجرم اصلی فاجعه فلسطین، دولتهای غربی و سیاستهای شیطانی آنهاست
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (جمعه) در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به گشوده شدن فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و ظهور جبهه مقاومت و تغ...
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۳۲
شهرستان ایرانشهر؛
برگزاری نشست هم اندیشی فرماندار با مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و نهادهای شهرستان ایرانشهر
۱۳۹۹/۲/۳۱ - ۰۷:۳۰
گفتگو با حاج عبدالحسین سجادی معتمد شهرستان ایرانشهر بمناسبت روز جهانی قدس
حاج عبدالحسین سجادی گفت : اسرائیل نماد یک رژیم جعلی است که بر بستر انواع تجاوزات و بد اخلاقی‌ها و قانون شکنی‌ها شکل گرفته است.