وبسایت خبری
امروز: سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
مامایی یک ‌رشته ی فوق العاده ست اما بسیار پر استرس می باشد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو با مامای موفق سیستانی ، راضیه مرادی به مناسبت روز ماما ...

*لطفا خودتان را معرفی بفرمایید و از سوابق کاری تان بگویید؟

راضیه مرادی هستم که توفیق خدمت در رشته مامایی از سال ۱۳۸۸ را در بیمارستان امیرالمومنین زابل و امام خمینی( ره )خاش را  دارم.

*چطور شد که رشته مامایی را انتخاب کردید؟

من دوره ی متوسطه را در دبیرستان نمونه ی نجمه زابل گذراندم که به صورت اتفاقی وقتی اسامی قبول شدگان دانشگاه سال بالایی مان را بر روی بورد مشاهده می کردم به رشته مامایی برخوردم و جرقه ی این رشته از همان زمان در ذهن من خورد.

 

*آیا مامایی شغل سختی است؟

مامایی یک ‌رشته ی فوق العاده ست اما بسیار پر استرس می باشد که همزمان با جان ۲ نفر سرو کار داریم و ماماهای عزیز یک ‌پروسه ی پر استرس و خسته کننده از نظر جسمی را  طی می کنند  تا با تولد نوزاد دلبند خانواده لبخند و شادی را برایشان  به ارمغان بیاورد.

 

*رابطه شما با بیماران چگونه است؟

رابطه ی ماما با مادر باردار یه رابطه ی عاطفی ست طوریکه بیمار در کنار مامای خود  احساس آرامش و امنیت می کند و من هم همیشه تلاش کردم که این آرامش و اعتماد و امنیت بوجود بیاید.

 

*از مشکلات مامایی بفرمایید؟

مشکلات این رشته بسیار زیاد است اما از همه ی خانواده های عزیز و محترم خواهشمندم به پزشک و مامای خود اعتماد داشته باشند و از روش های غیر تخصصی برای درمان استفاده نکنند،دانش و آگاهی خود را در مورد زایمان و پروسه ی زایمان به صورت علمی با بهره گیری از کتاب و یا مراجعه به مامای خود هر روز بیشتر از دیروز ارتقا دهند.

 

*با این همه سختی انگیزه شما برای ادامه این کار چیست؟

انگیزه ی من از ادامه ی این کار خدمت به مادران سرزمینم و رضایت و آرامش آنهاست،با این کار همیشه حس خوشایند تولد یک نوزاد در دستان من تازه و ناب است و خدا را شاکرم که مرا برای این امر برگزیده است.

 

*تا به حال چه افتخاراتی کسب کرده اید؟

مامای نمونه شهر زابل سال ۹۰،مامای نمونه استان در سال ۱۳۹۵

 

*اولین  تولد نوزادی که توسط شما به دنیا آمد کی بود و چه حسی داشتید؟

سال ۸۷ زمانی که دانشجو بودم اولین زایمان را گرفتم،بسیار برایم پر استرس اما در عین حال شیرین و خوشایند بود.

 

*بهترین خاطره شما در این مدت چه بوده است؟

خاطره های شیرین زیادی دارم اما اتفاقی که اخیرا برایم افتاد یکی از فرزندان سرزمینم که در سال ۹۰در دستان من متولد شده بود به همراه والدینش به دیدنم آمدند و بسیار مرا مسرور و شادمان کردند.

 

*در آخر اگر حرفی دارید بفرمایید؟

به امید روزی که در زمینه ی این رشته به پیشرفت های چشمگیری برسیم و دست در دست هم جایگاه و ارزش این شغل مهم را حفظ کنیم.و سرمایگذاری های بهتر و موثرتر در این زمینه انجام شود.

 


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۱۵ - ۰۵:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۴۰۸
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۲/۳۱ - ۰۷:۰۳
روایت شهرام شکیبا از دیدار شب گذشته شاعران با رهبر انقلاب/ صداوسیما به شکل و شمایل بیش از فارسی دانستن اهمیت می‌دهد
مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون، گفت: خیلی حسرت خوردم کاش خدمت‌شان عرض می‌کردم آقا! ما مجریان کاره‌ای نیستیم. الان اسپانسرها تصمیم می‌گیرند چه اتفاقی بیفتد و حتی مدیران هم کمتر ذی‌مسئله در این مو...
۱۳۹۸/۲/۳۱ - ۰۶:۵۸
برگزاری محفل انس با قران کریم در زاهدان برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زاهدان، به مناسبت ماه بهار قرآن، محفل انس با قرآن کریم با حضور بانوان قاری تشییع و تسنن و اعضای اصلی و افتخاری کانون و بسیجیان در حسینیه عاشقان ثا...
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۷:۰۶
یک تن و ۵۵۱ کیلو مواد مخدر در زاهدان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف یک تن و ۵۵۱ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان زاهدان خبر داد.
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۷:۰۳
سازمان بسیج مداحان بالغ بر 500 شهید را تقدیم انقلاب کرده است
مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: سازمان بسیج مداحان بالغ بر 500 شهید مداح را در دقاع مقدس، دفاع از حرم، دفاع از وطن تقدیم انقلاب کرده است.
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۷:۰۲
۲۲ تن روغن خوراکی قاچاق در چابهار کشف شد
فرمانده انتظامی چابهار گفت: ۲۲ تن روغن خوراکی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه تریلی در این شهرستان کشف شد.
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۷:۰۰
از 22 هزار بیمار فشار خونی استان سیستان و بلوچستان فقط 6 درصد فشار خون کنترل شده دارند
در طرح غربالگری فشار خون علاوه بر شناسایی بیماران دارای فشار خون، کنترل و بررسی وضعیت 22 هزار بیمار شناسایی شده و ارا ئه مراقبتها و اقدامات درمانی این بیماران از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان...
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۶:۰۱
طرح همای رحمت، سفره مهربانی با توزیع غذای گرم بین نیازمندان ایرانشهر
توزیع بیش از 300 بسته غذای گرم که با مشارکت تعدادی از خیرین و نیکوکاران و داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان ایرانشهر انجام شد.
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۶:۰۰
خوراکی‌های شادی ونشاط آور
بعضی خوراکی‌ها به آزاد شدن سروتونین در مغز کمک بیشتری می‌کنند. با این خوراکی‌های شادی‌بخش آشنا شوید و با گنجاندن آن‌ها در برنامه غذایی خود، در 100 ساعت آینده شادابی بیشتر را تجربه کنید.
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۶:۰۰
خواص درمانی و غذایی گوجه ‌فرنگى
گوجه ‌فرنگى ابتدا به ‌عنوان گیاه زینتى در باغچه ‌ها مورد استفاده قرار گرفت و به نام سیب طلایى یا سیب عشق معروف شد. مصرف گوجه ‌فرنگى به‌ عنوان نوعى سبزى از قرن نوزدهم میلادى به بعد شروع شد و بعد از جنگ...
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۵:۵۹
خواص دارویی برگ بو
برگ بو چیست؟ برگ بو به انگلیسی : Bay laurel و با نام علمی : (Laurus nobilis) گیاهی خوشبو و همیشه‌ سبز است که به صورت درختچه و درخت یافت می شود. برگ بو فواید زیادی برای بدن دارد. ما در این مطلب به طور ...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۰۷:۱۷
توصـيـه‌هـاي سـحـري
1.وعده سحري، معادل ناهاري است كه در روزهاي عادي مي‌‌خورديد؛ يعني انواع غذاهاي برنجي را مي‌توانيد در اين وعده بگنجانيد.
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۰۶:۵۳
رهبرانقلاب: من با شاهنامه مأنوسم، فرودسی ایران را سروده اما با دید یک مسلمان شیعه
حکمت قرآنی، همان حکمت ملی بومی و ایرانی ماست. این مفاهیم می‌تواند در این نقشها و تابلوها بیاید و وسیله‌یی بشود برای گسترش عالی‌ترین و زیباترین و سازنده‌ترین و مفیدترین و پُربهره‌ترین مفاهیم.
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۰۸:۴۱
کارگاه آموزشی حقوق در زابل برگزار شد
یکی از مسایل حقوقی در نظام خانوادگی اسلامی نفقه است. نفقه نوعی مسئولیت مالی است که با شرایط خاص خود بر عهده‌ی اشخاص گذاشته می‌شود، هر چند زن تمکن مالی نیز داشته باشد. وجوب نفقه بر مرد اسباب و دلایل مخ...
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۰۷:۲۴
بامیه خوشمزه مخصوص ماه رمضان
موادلازم 1.اب یک لیوان,2.روغن جامد پنجاه گرم,3.شربت بامیه یک ق غ,4.ارد یک لیوان و نیم,5.تخم مرغ دو الی سه عدد 6.وانیل یک چهارم ق چ,7.بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۰۸:۰۳
خاصيتهای شگفت‌انگيز خوردن آب گرم موقع افطار
کبد را شستشو میدهد - دهان را خوشبو می سازد - معده را شستشو میدهد - آرام کننده رگهای به هیجان آمده است - حرارت معده را فرو می نشاند
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۰۶:۲۶
سنت‌های رمضان در بلوچستان
اهل سنت سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان آداب و رسوم خاصی دارند که یکی از آن‌ها اقامه نماز ۲۰ رکعتی با عنوان «نماز تراویح» است که از منظر اهل سنت فضایل زیادی دارد.
۱۳۹۸/۲/۲۹ - ۰۴:۴۴
خوراکی‌هایی که نباید با شیر مخلوط کرد
کاکائو - کاکائو سرشار از ماده‌ای به نام اسید اگزالات است که جذب کلسیم را در بدن کاهش می‌دهدهمچنین افزودن کاکائو به شیر باعث می‌شود تشکیل سنگ‌های اگزالات در بدن تسهیل شود که برای سلامت کلیه‌ها مضر خو...
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۰۷:۲۹
گروه های غذایی در ماه رمضان
ماه رمضان، ماه نیایش با خداست. بهتر است با استفاده از اصول تغذیه ای زیر احساس ضعف ناشی از نخوردن غذا را در خود از بین ببریم تا بتوانیم به خوبی عبادت کنیم.
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۰۷:۲۲
اصول تغذيه و رعايت مزاج در بهار
خوراکی‌های سازگار و ناسازگار در بهار *سازگار سبزي‌ها و دانه‌ها: سماق، تره، كلم، گشنيز، باقالي، لوبيا، گوجه‌فرنگي، شاهدانه، جو سياه، عدس، بادمجان، خشخاش، تمشك، غوره، خرمالو كال، چاي و قهوه.
۱۳۹۸/۲/۲۵ - ۰۶:۴۲
کمترین کار ما زنده نگهداشتن یاد و خاطره سوم خرداد و کار بزرگ دلاور مردان اسلام است.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی زنان بلوچ از خاش ‌به نقل از روابط عمومی فرمانداری، سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جلسه ستاد گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با...