وبسایت خبری
امروز: شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸
رشد اقتصادی یک منطقه با رشد راه ها و تردد ان ارتباط تنگاتنگی دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل ؛ گفتگو با علی عالی ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زابل به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل ...

* لطفا خودتان را معرفی کنید؟

علی عالی هستم , سابقا مدیر پشتیبانی شرکت عمران شهرجدید رامشار و مدیر مسکن و شهرسازی و راه وشهرسازی زهک و زابل بودم و در حال حاضر به عنوان  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زابل در حال خدمت به مردم گرانقدر هستم.

 

* فلسفه وجودی روز ایمنی حمل و نقل چیست؟

در باب روز ایمنی حمل و نقل باید گفت که باتوجه به اینکه تمام تلاش سازمانها و ارگانهای درگیر مبنی بر کاهش تصادفات  و نهایتا جرح و مرگ کاربر است و انهم رابطه مستقیم با ایمنی دارد ،لذا به جهت یاداوری و تاکید بر ضرورت ایمنی در کار این روز را نام گذاری کرده اند.

 

*مختصري از فعاليت هاي شرکت حمل و نقل بفرمایید؟

شرکت های حمل و نقل  در دوبخش کالا و مسافر فعالیت می کنند که هر دو تحت شرایط و نظارت سازمان راهداری و حمل ونقل کشور است.

صدور صورت وضعیت و بارنامه جهت ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر(حمل بار و مسافر بین شهری) از جمله فعالیت های شرکت های حمل و نقل می باشد.

 

*در شرایط کنونی وضعیت حمل ونقل سیستان  را چگونه ارزیابی می کنید و چه راهکارهایی برای اصلاح ساختار بخش حمل ونقل ارایه می دهید؟

شرایط حمل ونقل باتوجه به موقعیت جغرافیایی حوزه سیستان و بن بست بودن آن و باتوجه به شرایط اقلیمی و بسته شدن مرز متاسفانه نسبت جایگاهی که قبلا در سنوات نچندان دور داشته است افت کرده است که اخیرا باتوجه به فعالیتهایی که انجام شده است چه در بحث کالا و چه مسافر رو به رشد شده است و اگر منطقه ازاد تصویب و شروع بکار کند قطعا رشد چشمگیری خواهد داشت.

 

*چه برنامه هايی جهت گراميداشت هفته جهاني ايمني  دارید؟

کنترل ایمنی ناوگان و نظارت بر فعالیت ناوگان عمومی در محورهای مواصلاتی ،توزیع کلاه ایمنی و برچسب شبرنگ جهت ایمنی موتور سواران ،توزیع مثلث شبرنگ ،برچسب شبرنگ و کپسول آتش نشانی جهت ایمنی وانت بار ها، ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها  شامل توزیع اقلام کمک آموزشی, کاهنده سرعت, تابلوی هشدار , کف نوشته و لرزاننده هشدار به رانندگان در مقابل مدارس حاشیه راه از جمله برنامه  های این هفته می باشد.

 

*آثار اقتصادي حمل و نقل را بیان بفرمایید؟

قطعا رشد اقتصادی یک منطقه با رشد راه ها و تردد ان ارتباط تنگاتنگی دارد و وجود زیرساختها شرط,اول سرمایه گذار است و درصورت سرمایه گذاری رشد اقتصادی نیز صورت خواهد گرفت.

 

*در پایان اگر حرفی برای گفتن دارید بفرمایید؟

درپایان از مردم عزیز درخواست همکاری در حفظ تابلو وعلایم و رعایت قوانین و مقررات ایمنی را دارم.

 


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۸/۲/۱۵ - ۰۵:۰۸
کد خبر: ۴۵۷۴۰۵
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۱۰
چابهار به عنوان پایلوت طرح هوشمندسازی بنادر کشور انتخاب شد
مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه بندر چابهار به عنوان پایلوت طرح هوشمندسازی بنادر انتخاب شده، گفت: امیدواریم از ابتدای مردادماه عملیات اجرایی آن در بندر چابهار شروع شود.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۰۹
۴۲ عدد شمش سرب مشکوک به قاچاق در سراوان کشف شد
رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان سراوان گفت: مأموران انتظامی این شهرستان ۴۲ قطعه شمش سرب مشکوک به قاچاق را در محور سراوان به سیرکان کشف کردند.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۰۷
سردار فدوی: آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس تحت فشار روانی هستند
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها را مجبور کرده‌ایم در خلیج‌فارس، به زبان فارسی صحبت کنند، گفت: آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس تحت فشار روانی هستند.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۷:۰۴
سپاه کشتی خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت را در خلیج فارس توقیف کرد
گشت‌های شناور سپاه پاسداران، کشتی خارجی ‌حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را در جنوب جزیره لارک در خلیج فارس توقیف کردند.
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۶
همیشه همان جایی که هستیم بهترین نقطه برای شروع است
مـا همگـی تغییـرات را دوسـت داریـم و میگوییـم دوسـت دارم تغییـر کنـم امـا از شـنبه، از فـردا، از هفتـه آینـده یـا از سـال دیگـر. ولـی ایـن را بدانیـد کـه هـر جایـی کـه اکنـون هسـتید بهتریـن نقطـه بـ...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۵
نبض شکم نشانه چیست
حتماً برایتان پیش آمده که در گردن یا مچ دست نبض را احساس کنید، اما در مورد احساس نبض شکم چه می‌دانید؟ این وضعیت ممکن است هشدار دهنده باشد، اما معمولاً نیازی به نگرانی نیست. شما احتمالاً فقط نبض را در ...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۴
مهم ترین نیازهای عاطفی کودک
نیازهای عاطفی در رشد و تعالی جنبه های فیزیکی کودک نیز مؤثر است. کودکان مانند بزرگسالان نیاز به پذیرفته‌شدن دارند. نباید والدین را نماینده آنها بدانید. هر کودکی نیازها، خواسته‌ها، آرزوها، احساسات و عق...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۳
معرفی جاذبه‌های تاریخی شهرستان زهک
زاهدان کهنه این اثر در حدود ۹ کیلومتری شمال غربی تپه شهرستان بر روی بلندی های بین رود ناصر و رود پریان واقع شده است.هنری ساروج لندور جهانگرد باستان شناس و جغرافیدان انگلیسی که در سال ۱۹۰۱ به سیستان س...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۲
طرز تهیه ماهی سرخ شده و شکم پر
مواد لازم برای 4 نفر: ماهی 5/1 کیلوگرمی از هر نوع که باشد: 1 عدد، روغن زیتون: 50 گرم، آبلیمو: 75 گرم، پیاز متوسط: 3 عدد، سیر: 2 پره، قارچ: 150 گرم، نخود فرنگی تازه: 150 گرم، کره:50+50 گرم، آرد: 75 گر...
۱۳۹۸/۴/۲۷ - ۱۶:۵۱
۵ ماده غذایی برای بهبود کیفیت خون
چگونه می توان کیفیت خون را بهبود بخشید؟ بگذارید ابتدا خون را تعریف کنیم: خون بافت مایع ارتباطی و پیوندی است که در میان مویرگ ها، رگ ها، شریان ها و بطن های تمامی مهره داران در جریان است. رنگ قرمز خون ب...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۷:۵۷
کارگاه رسیدن به خود باوری در روستای خیرآباد برگزار شد.
باور کردن خود یکی از اولین قدم ها به سمت موفقیت است...
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۷:۵۳
۲ قاچاقچی در ایرانشهر دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر از کشف بیش از سه تن انوع مواد مخدر و دستگیری دو قاچاقچی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) این شهرستان خبر داد
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۷:۰۱
نشست هماهنگی چهارمین نمایشگاه بین المللی دستاوردهای روستایی
بحث وتبادل نظر بخشدار مرکزی نیکشهر با مدیر کل دفتر روستایی در خصوص حضور سیستان و بلوچستان در چهارمین نمایشگاه بین المللی دستاورد های روستایی
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۶:۲۶
کارگاه طب سنتی در روستای خیرآباد برگزار شد.
مزاج فصل تابستان گرم و خشک است. تابستان بهترین فصل برای کاهش وزن است.
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۸:۰۳
کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در شهرستان ایرانشهر برگزار شد
جوانان سالم ۱۵ تا ۲۰ ساله‌ای که برای کسب تجربه یا در اثر معاشرت با دوستان نامناسب یا معتادان به استفاده از مواد مخدر پرداخته‌اند، بیشترین طیف افراد معتاد را از نظر مبنا تشکیل می دهند. این گروه به علت ...
۱۳۹۸/۴/۲۴ - ۰۷:۰۲
برگزاری نشست کمیته محرومیت زدایی در شهرستان نیکشهر
نشست کمیته محرومیت‌زدایی شهرستان نیکشهربا حضور فرماندار و اعضای ستاد در سالن اجتماعات فرمانداری با محوریت سند توسعه بلوچستان برگزار شد.
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۷:۴۱
از مدینه تا توس
با تو، زانوان لرزانم به آرامش، رضا مى‌دهند و چشمان شناور در غروبم، بهجتى سبز را تجربه مى‌کنند.
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۶:۴۹
وزارت بهداشت از زنان سرپرست خانوار حمایت می کند
مشاور وزیر بهداشت در امور زنان و خانواده گفت: وظیفه وزارت بهداشت در برنامه اقدام و عمل در مورد زنان سرپرست خانوار که توسط دولت ابلاغ شده، در زمینه کنترل، پیشگیری و درمان بیماری های واگیر و غیرواگیر ای...
۱۳۹۸/۴/۲۳ - ۰۶:۴۷
آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد سیستان و بلوچستان
مدیرنمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت:۱۵ زندانی جرائم غیر عمد این استان به مناسبت میلاد امام رضا (ع) به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.
۱۳۹۸/۴/۲۲ - ۰۷:۴۷
ویزیت رایگان مردم روستای سیاهمرد شهرستان زابل
طرح «پایش سلامت» توسط خادمیاران سلامت انجام شد+تصویر