وبسایت خبری
امروز: شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷
حمید صابری؛
زندگی زیباست، زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است
اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل ؛ گفتگو با حمید صابری، به مناسبت روز معلول

 *لطفا خودتان را معرفی و بفرمایید چگونه دچار معلولیت شدید ؟

حمید صابری هستم متولد 1356 فارغ تحصیل دانش سرای تربیت معلم که در سال 75 بر اثر سانحه اتومبیل از ناحیه کمر دچار آسیب و قطع نخاع شدم.

*در خصوص فعالیت ها و موفقیت های خود بگویید و اینکه هم اکنون به چه کاری مشغول هستید؟

بنده از سال 78 در عرصه فعالیت های فرهنگی ورود کردم و با توصیه یکی از نزدیکانم در حیطه کامپیوتر مشغول شدم ,همچنین از سال 80 به عنوان بازاریاب شرکت های تهران فعالیت داشتم و از سال 86 سایت سیستان کالا را راه اندازی و فروش محصولات بهداشتی به سراسر کشور را داشتم.از سال 92 به جمع شرکت های تعاونی پیوستم درهمان سال بعد از تاسیس شرکت تعاونی اولین کارگاه تولیدی پوشاک را ایجاد کردم که تمامی پوشاک طرح سلامت بیمارستان های  شهرستان های سیستان را پوشش  دادیم. ضمنا در سال 93 اقدام به تاسیس  و ساخت دام داری در یکی از روستاهای حاشیه شهر را انجام دادیم و از دیگر فعالیت هایم تاسیس دفتر خدماتی می باشد که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی می باشد و به مردم خدمات  می دهیم.

*برای چند نفر و با چه هدفی کارآفرینی کرده اید؟

 بنده با هدف اینکه هم خودم مشغول باشم و هم اینکه  باری از دوش جامعه و مردمم بردارم کارآفرینی کرده ام,به طور مستقیم در کارگاه تولیدی پوشاک 10 نفر مشغول می باشند , در دامداری 3 نفر و در دفتر خدماتی 6 نفر در حال حاضر مشغول هستند .

*از کسانی برای ما بگویید که در زندگی شما نقش پررنگی را برای شما ایفا کردند و در موفقیت شما دخیل بوده اند؟

در وهله اول پدر و مادرم که همیشه پشتیبان و تکیه گاهم بوده اند و نفر ثانی که باعث موفقیتم بود عمویم است و من موفقیتم را مرهون راهنمایی هایی وی هستم.

*یک خاطره به یادماندنی برایمان بگویید؟

درسال 87 که برای مداوای خودم به تهران مراجعه کردم در هنگام برگشت عمویم دو عدد کتاب با عنوان اصول کامپیوتر و مبانی کامپیوتر بر روی سینه ام گذاشت. من از عمویم پرسیدم که این کتاب ها را چکار کنم و او پاسخ داد: برو دنبال این کار و انجامش بده. در دهه 70  آن هم در سیستان هنوز خبری از کامپیوتر به این وسعت وجود نداشت و عمویم به من گفت اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند . در آن زمان کامپیوتر هیچ نقشی در اقتصاد جامعه نداشت و من به این توصیه عمل کردم, در ان موقع فقط از مهندس که  کامپیوتر را نصب کرد فقط  روشن خاموشش را پرسیدم و بقیه  اطلاعات را با تلاش و پیگیری مثمر خودم توانستم یاد بگیرم.

*عمده ترین مشکلات شهروندان معلول کشور ما چیست؟

متاسفانه عمده ترین مشکل معلولان عدم باور خودشان است, این را بدانند که اگر خداوند یک قدرتی را می گیر صد قدرت دیگر به انسان می دهد اما خیلی مهم است که انسان نقاط مثبت خود را شناسایی و پرورش بدهد تا بتواند استعداد های خودشان را شکوفا کنند.

*زندگی را چگونه می بینید؟

زندگی زیباست, زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است.

*برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

آرزوها و برنامه های بزرگی در جهت اشتغال زایی به خصوص تجارت الکترونیک را دارم.

سخن شما با مسئولین و اینکه چه در خواستی از جامعه و مسئولین دارید؟

تا جاییکه میتوانند دولت و مردم دست در دست هم بدهند سرزمین شان را آباد کنند و اگر در این زنجیره چند معلول هم آمدند اجازه سهیم شدن در این زنجیره را بدهند تا همه با هم در کنار هم سرزمین را آباد کنیم و بسازیم.

تهیه کننده: گروه خبری کانون فرهنگی زنان سیستان


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۶۳۳
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۳۹
ترامپ: ۴۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه می‌مانند
دونالد ترامپ اعلام کرد، تصمیمش برای ابقای تعدادی محدود از نیروهای کشورش در سوریه به منزله تغییر در تصمیمش که در ماه دسامبر درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور اعلام کرد، نیست.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۳۸
گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با همتای ترکیه‌ای درباره سوریه
وزیر دفاع موقت آمریکا در مقر پنتاگون با وزیر دفاع ترکیه دیدار و درباره عملیات نظامی علیه داعش در سوریه گفت‌وگو کرد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۳۶
جرمی کوربین احتمال حمایتش از برگزاری یک همه‌پرسی دوم بریگزیت را مطرح کرد
رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، در صورت به قدرت رسیدن حزبش در انتخابات سراسری آتی، بر سر یک توافق دیگر برای بریگزیت مجددا با اتحادیه اروپا مذاکره کرده و احتمالا یک همه پرسی دیگر بر سر بریگزیت برگزار خواهد ...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۳۴
تعهد ترامپ به وتوی قطعنامه کنگره در مخالفت با اعلام وضعیت اضطراری
دموکرات‌های آمریکا طی روزهای آینده با برگزاری یک رای‌گیری تلاش خواهند کرد که ترامپ را از اعلام وضعیت اضطراری ملی برای تامین سرمایه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک بازدارند. این اقدام می‌تواند ...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۳۳
تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا
یک مقام دولتی ارشد واشنگتن گفت، دولت آمریکا به‌زودی تحریم‌هایی را برای تحت فشار گذاشتن نیکولاس مادورو اعلام می‌کند مگر اینکه ارتش او مقابل دستوراتی مبنی بر بستن مسیر انتقال کمک‌های انسان‌دوستانه مقاوم...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۳۱
پشت پرده اظهارات تند بشار اسد علیه اردوغان
یک منبع آگاه در دمشق دلایل اظهارات تند رئیس جمهور سوریه درباره همتای ترکیه‌اش را فاش کرده و گفت: اینها پاسخی به لجبازی‌های اردوغان در بسیاری از مسایل مربوط به سوریه بود.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۲۹
مردم نیجریه امروز بالاخره رئیس جمهوری جدید خود را انتخاب می‌کنند
مردم نیجریه پس از یک هفته تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که با ادعای توطئه و نگرانی از بروز خشونت در این کشور همراه بوده، امروز (شنبه) پای صندوق‌های رای می‌روند.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۲۷
بازداشت مسؤول سر بریدن داعش و نیز کشته شدن "گرگ" این گروه
سازمان اطلاعات عراق از بازداشت مسؤول سر بریدن داعش و نیز کشته شدن "گرگ" داعش خبر داد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۲۵
جوانان؛ میدان‌داران اصلی گام دوم انقلاب
روزگاری سن بیشتر مسئولان جمهوری اسلامی از ۵۰ بالاتر نبود و خیلی کم پیش می‌آمد که مدیران مسن پشت میزهای اداره کشور بنشینند. اتفاقی که در زمانه کنونی برعکس شده است.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۶:۰۲
در حالتهای روانی مختلف چه بخوریم؟
1- غمگین هستید؟ غذاهایی که دارای امگا3 و ویتامین D هستند مثل : تخم بزرگ (بذر کتان) و ماهی های چرب مثل قزل آلا بخورید

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۵:۵۵
راه‌های پایین آمدن تب کودکان
شیر مادر به عنوان بهترین غذای نوزاد تب نوزاد را پایین می آورد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۷:۵۹
پیام تسلیت کانون فرهنگی‌زنان بلوچ خاش؛
در پی حادثه تروریستی اتوبوس حامل‌کارکنان سپاه:
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۸:۰۲
حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان را محکوم کردند
اعضای شورای شهر و شهردار نیکشهر در پیامی حمله تروریستی گروهک تروریستی جیش الظلم به اتوبوس حامل مرزبانان کشور در جاده خاش - زاهدان و شهادت مظلومانه چند نفر از این مدافعان وطن را محکوم کردند .
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۸:۰۴
کودکانی که به کمک های تخصصی نیاز دارند
بسیاری از کودکان که مشکلات روحی و روانی شدیدی ندارند ، نسبت به موقعیت های پرتنش و دشوار ، یا در قبال کشمکش های درونی با آشفتگی احساسی واکنش بروز می دهند . آنان ممکن است دچار وحشت و کابوس شوند ، ناخنش...
۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۷:۵۷
۱۰ عارضه جانبی تخم کتان
محبوبیت تخم کتان به‌عنوان یک منبع گیاهی اسیدهای چرب امگا۳، در سال‌های اخیر به شدت افزایش‌یافته است. تخم کتان، سرشار از فیبر نیز هست که این ویژگی، آن را به انتخاب خوبی برای رژیم کاهش وزن تبدیل‌می‌کند.
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۵
مدرسه خان شیراز، محل تحصیل ملاصدرا دانشمند بزرگ ایرانی
این مدرسه از مشهورترین بناهای تاریخی و علمی در شیراز محسوب می شود که در دوران صفوی و مقارن با حکومت شاه‌ عباس ساخته شده است، نکته ی جالبی که درباره این مسجد وجود دارد آن است که محل تحصیل یکی از بزرگان...
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۲۶
کارگاه بهداشت بانوان در زابل برگزار شد
سقط، به دفع جنین از بدن مادر قبل از هفته بیستم بارداری یا دفع جنین با وزن زیر 500 گرم گفته می شود. بیش از 80 درصد سقط ها قبل از هفته دوازدهم بارداری اتفاق می‌افتند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۷:۴۸
بیماری اوریون
نیازی‌ به‌ جداسازی‌ فرد مبتلا از افراد دیگر خانواده‌ نیست‌، زیرا تا قبل‌ از ظاهرشدن‌ علایم‌ معمولاً سرایت‌ بیماری‌ به‌ افراد مستعد رخ‌ داده‌ است‌. از كمپرس‌ گرم‌ یا سرد ـ بسته‌ به‌ این‌ كه‌ كدامیك‌ عل...