وبسایت خبری
امروز: سه شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸
حمید صابری؛
زندگی زیباست، زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است
اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل ؛ گفتگو با حمید صابری، به مناسبت روز معلول

 *لطفا خودتان را معرفی و بفرمایید چگونه دچار معلولیت شدید ؟

حمید صابری هستم متولد 1356 فارغ تحصیل دانش سرای تربیت معلم که در سال 75 بر اثر سانحه اتومبیل از ناحیه کمر دچار آسیب و قطع نخاع شدم.

*در خصوص فعالیت ها و موفقیت های خود بگویید و اینکه هم اکنون به چه کاری مشغول هستید؟

بنده از سال 78 در عرصه فعالیت های فرهنگی ورود کردم و با توصیه یکی از نزدیکانم در حیطه کامپیوتر مشغول شدم ,همچنین از سال 80 به عنوان بازاریاب شرکت های تهران فعالیت داشتم و از سال 86 سایت سیستان کالا را راه اندازی و فروش محصولات بهداشتی به سراسر کشور را داشتم.از سال 92 به جمع شرکت های تعاونی پیوستم درهمان سال بعد از تاسیس شرکت تعاونی اولین کارگاه تولیدی پوشاک را ایجاد کردم که تمامی پوشاک طرح سلامت بیمارستان های  شهرستان های سیستان را پوشش  دادیم. ضمنا در سال 93 اقدام به تاسیس  و ساخت دام داری در یکی از روستاهای حاشیه شهر را انجام دادیم و از دیگر فعالیت هایم تاسیس دفتر خدماتی می باشد که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی می باشد و به مردم خدمات  می دهیم.

*برای چند نفر و با چه هدفی کارآفرینی کرده اید؟

 بنده با هدف اینکه هم خودم مشغول باشم و هم اینکه  باری از دوش جامعه و مردمم بردارم کارآفرینی کرده ام,به طور مستقیم در کارگاه تولیدی پوشاک 10 نفر مشغول می باشند , در دامداری 3 نفر و در دفتر خدماتی 6 نفر در حال حاضر مشغول هستند .

*از کسانی برای ما بگویید که در زندگی شما نقش پررنگی را برای شما ایفا کردند و در موفقیت شما دخیل بوده اند؟

در وهله اول پدر و مادرم که همیشه پشتیبان و تکیه گاهم بوده اند و نفر ثانی که باعث موفقیتم بود عمویم است و من موفقیتم را مرهون راهنمایی هایی وی هستم.

*یک خاطره به یادماندنی برایمان بگویید؟

درسال 87 که برای مداوای خودم به تهران مراجعه کردم در هنگام برگشت عمویم دو عدد کتاب با عنوان اصول کامپیوتر و مبانی کامپیوتر بر روی سینه ام گذاشت. من از عمویم پرسیدم که این کتاب ها را چکار کنم و او پاسخ داد: برو دنبال این کار و انجامش بده. در دهه 70  آن هم در سیستان هنوز خبری از کامپیوتر به این وسعت وجود نداشت و عمویم به من گفت اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند . در آن زمان کامپیوتر هیچ نقشی در اقتصاد جامعه نداشت و من به این توصیه عمل کردم, در ان موقع فقط از مهندس که  کامپیوتر را نصب کرد فقط  روشن خاموشش را پرسیدم و بقیه  اطلاعات را با تلاش و پیگیری مثمر خودم توانستم یاد بگیرم.

*عمده ترین مشکلات شهروندان معلول کشور ما چیست؟

متاسفانه عمده ترین مشکل معلولان عدم باور خودشان است, این را بدانند که اگر خداوند یک قدرتی را می گیر صد قدرت دیگر به انسان می دهد اما خیلی مهم است که انسان نقاط مثبت خود را شناسایی و پرورش بدهد تا بتواند استعداد های خودشان را شکوفا کنند.

*زندگی را چگونه می بینید؟

زندگی زیباست, زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است.

*برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

آرزوها و برنامه های بزرگی در جهت اشتغال زایی به خصوص تجارت الکترونیک را دارم.

سخن شما با مسئولین و اینکه چه در خواستی از جامعه و مسئولین دارید؟

تا جاییکه میتوانند دولت و مردم دست در دست هم بدهند سرزمین شان را آباد کنند و اگر در این زنجیره چند معلول هم آمدند اجازه سهیم شدن در این زنجیره را بدهند تا همه با هم در کنار هم سرزمین را آباد کنیم و بسازیم.

تهیه کننده: گروه خبری کانون فرهنگی زنان سیستان


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۶۳۳
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۸:۰۰
دیدار فرماندار با شهردار و اعضای شورای اسلامی خاش
فرماندار خاش: مسئولین هر بخشی خادمان مردم هستند.
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۷:۵۹
کارگاه آموزشی مهارت برقراری ارتباط موثر برگزار شد
کارگاه آموزشی "مهارت برقراری ارتباط موثر" با حضور 50 نفر از کارکنان دستگاه های اجرایی در سالن همایش های فرمانداری شهرستان ایرانشهر برگزار شد .
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۷:۵۶
دیدار فرماندار با مدیران حوزه جهاد کشاورزی
فرماندار خاش: تمام تلاش مسئولین باید در راستای رفع مشکلات مردم و در کسب رضایت مندی آنان باشد.
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۷:۴۸
دیدار فرماندار نیکشهر با پرسنل فرمانداری و بخشداری مرکزی نیکشهر
فرماندار شهرستان نیکشهر با پرسنل فرمانداری و بخشداری مرکزی دیدار و گفت و گو کرد ....
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۸
راه بوجود آمدن سر خوشی
طناب زدن فقط برای بدن ساز ها یا کسانی که به خاطر بیماری قلبی باید ورزش کنند مناسب نیست بررسی ها نشان داده که طناب زدن مقداری زیادی اندروفین در بدن آزاد می کند . اندروفین هورمونی است که موجب بوجود آ...
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۶
طلاق چه پیامدهایی برای زن و مرد دارد؟
مردم اعتقاددارند که دراین دوره های عاطفی که احساس ضعف می‌کنند وقادر به درست فکرکردن نیستند، سیستم دفاعی وکلای طلاق و دادگستری نیزمشکلات آنهاراحل میکند بعضی از افراد همچنین معتقد هستند که استخدام یک...
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۴
طرز تهیه کامل “ذرت مکزیکی” با طعمی فوق العاده بی نظیر
یک “ذرت مکزیکی” فوق العاده خوشمزه را با دستور تهیه پر از قارچ و سس خوشمزه می توان تهیه نمود.
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۲
صبحانه سالم برای کودکان
جالب است بگوییم در چند ماه اول زندگی شیر مادر تنها غذای کودک است. غذایی که ۵۰ درصد آن چربی است ولی نه تنها باعث بیماری کودک نمی شود که او را قوی می کند. نکته دوم این که ۷۰ درصد مغز از چربی تشکیل شده ا...
۱۳۹۸/۴/۳ - ۰۵:۴۱
تاکوی چدار و تخم مرغ
مواد لازم : نان ترتیلا : 2عدد، سس سالسا : 1 قاشق، پنیر چدار کم چرب و رنده شده : 2قاشق غذاخوری،تخم مرغ همزده : 1عدد،روغن مخصوص سرخ کردنی : 1 قاشق مرباخوری

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۸:۳۴
مزایا و معایب نوشیدن قهوه
قهوه یکی از نوشیدنی های خاصی است که می تواند در تمام لحظات روز یا بعد از هر غذایی صرف شود. البته بعضی این نوشیدنی را فقط گاهی اوقات و در شرایطی خاص مصرف می کنند.
۱۳۹۸/۳/۲۹ - ۰۹:۰۵
ایران از آمریکا خواست به حضور غیرقانونی خود در سوریه پایان دهد
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر تمامیت ارضی و حاکمیت دولت سوریه از آمریکا خواست تا به حضور غیرقانونی خود در این کشور پایان دهد.
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۷:۵۳
کوهستانهای باشکوه جهان
ورزش کوهنوردی در سال 1760 متولد شد، زمانی که دانشمندی جوان اهل ژنو به نام هورس بندیکت دو سوسور مبلغی پول به عنوان جایزه برای اولین کسی تعیین کرد که به بالای کوه مون بلان، بلندترین قله اروپا، برسد. و...
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۵۰
علت سانسور سعودی درباره ۲ انفجار جده؛ عصبانیت از ولیعهد یا اختلافات در داخل سلطنت
سکوت عربستان درباره انفجار دو خودرویی که ماه ژوئن در جده رخ داد، جنجال گسترده‌ای در میان تحلیل‌گران سیاسی به راه انداخته است و در حالی که ریاض حرفی از این حادثه نزده و رسانه‌های این کشور هم جزئیات را ...
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۸:۳۷
مسدود کردن مزاحمان تلفنی در واتس‌اپ
این روزها علاوه بر اپلیکیشن تلگرام، اپلیکیشن واتس‌اپ نیز به دلیل پشتیبانی از قابلیت برقراری تماس تلفنی، یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در میان کاربران ایرانی به‌شمار می‌رود.
۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۰۸:۳۰
کارگاه آموزشی حقوق در شهرستان ایرانشهر برگزار شد
ارث در لغت به معنای مالی است که از شخص متوفی (درگذشته) باقی مانده و در اصطلاح به معنای انتقال دارایی شخص متوفی به بازماندگان است که انتقال اموال و دارایی‌های شخص متوفی به بازماندگان، بدون اراده متوفی ...
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۴۸
درخواست حقوق بشری‌ها از آسه‌آن برای حل بحران روهینجا
در آستانه نشست "مجمع کشورهای جنوب‌شرق آسیا" (آسه‌آن) گروه‌های حقوق بشری دیروز (چهارشنبه) از رهبران این گروه آسیایی خواستد تا در رویکرد خودشان نسبت به بحران آورگان روهینجا تجدیدنظر کنند.
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۴۶
هشدار نتانیاهو به اعراب نسبت به محک "قدرت ویرانگر" ارتش رژیم صهیونیستی
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی نسبت به آزمودن قدرت "بسیار ویرانگر" ارتش این رژیم هشدار داد.
۱۳۹۸/۳/۳۰ - ۰۶:۴۴
گروه‌های مقاومت فلسطین خواهان تحریم کارگاه اقتصادی بحرین
گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه بار دیگر خواستار تحریم کارگاه اقتصادی بحرین تحت نظارت آمریکا شدند.
۱۳۹۸/۳/۲۹ - ۰۶:۲۸
غار اصحاب کهف کجاست؟
داستان اصحاب کهف را همه ما شنیدیم، چند جوان و یک سگ که برای سال‌ها در یک غار به خواب رفتند. کسانی که نمی توانستند دین خودشان را به فرمانروای وقت روم باستان اعلام کنند، به این غار می روند و بعد از سال‌...