وبسایت خبری
امروز: شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
حمید صابری؛
زندگی زیباست، زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است
اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل ؛ گفتگو با حمید صابری، به مناسبت روز معلول

 *لطفا خودتان را معرفی و بفرمایید چگونه دچار معلولیت شدید ؟

حمید صابری هستم متولد 1356 فارغ تحصیل دانش سرای تربیت معلم که در سال 75 بر اثر سانحه اتومبیل از ناحیه کمر دچار آسیب و قطع نخاع شدم.

*در خصوص فعالیت ها و موفقیت های خود بگویید و اینکه هم اکنون به چه کاری مشغول هستید؟

بنده از سال 78 در عرصه فعالیت های فرهنگی ورود کردم و با توصیه یکی از نزدیکانم در حیطه کامپیوتر مشغول شدم ,همچنین از سال 80 به عنوان بازاریاب شرکت های تهران فعالیت داشتم و از سال 86 سایت سیستان کالا را راه اندازی و فروش محصولات بهداشتی به سراسر کشور را داشتم.از سال 92 به جمع شرکت های تعاونی پیوستم درهمان سال بعد از تاسیس شرکت تعاونی اولین کارگاه تولیدی پوشاک را ایجاد کردم که تمامی پوشاک طرح سلامت بیمارستان های  شهرستان های سیستان را پوشش  دادیم. ضمنا در سال 93 اقدام به تاسیس  و ساخت دام داری در یکی از روستاهای حاشیه شهر را انجام دادیم و از دیگر فعالیت هایم تاسیس دفتر خدماتی می باشد که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی می باشد و به مردم خدمات  می دهیم.

*برای چند نفر و با چه هدفی کارآفرینی کرده اید؟

 بنده با هدف اینکه هم خودم مشغول باشم و هم اینکه  باری از دوش جامعه و مردمم بردارم کارآفرینی کرده ام,به طور مستقیم در کارگاه تولیدی پوشاک 10 نفر مشغول می باشند , در دامداری 3 نفر و در دفتر خدماتی 6 نفر در حال حاضر مشغول هستند .

*از کسانی برای ما بگویید که در زندگی شما نقش پررنگی را برای شما ایفا کردند و در موفقیت شما دخیل بوده اند؟

در وهله اول پدر و مادرم که همیشه پشتیبان و تکیه گاهم بوده اند و نفر ثانی که باعث موفقیتم بود عمویم است و من موفقیتم را مرهون راهنمایی هایی وی هستم.

*یک خاطره به یادماندنی برایمان بگویید؟

درسال 87 که برای مداوای خودم به تهران مراجعه کردم در هنگام برگشت عمویم دو عدد کتاب با عنوان اصول کامپیوتر و مبانی کامپیوتر بر روی سینه ام گذاشت. من از عمویم پرسیدم که این کتاب ها را چکار کنم و او پاسخ داد: برو دنبال این کار و انجامش بده. در دهه 70  آن هم در سیستان هنوز خبری از کامپیوتر به این وسعت وجود نداشت و عمویم به من گفت اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند . در آن زمان کامپیوتر هیچ نقشی در اقتصاد جامعه نداشت و من به این توصیه عمل کردم, در ان موقع فقط از مهندس که  کامپیوتر را نصب کرد فقط  روشن خاموشش را پرسیدم و بقیه  اطلاعات را با تلاش و پیگیری مثمر خودم توانستم یاد بگیرم.

*عمده ترین مشکلات شهروندان معلول کشور ما چیست؟

متاسفانه عمده ترین مشکل معلولان عدم باور خودشان است, این را بدانند که اگر خداوند یک قدرتی را می گیر صد قدرت دیگر به انسان می دهد اما خیلی مهم است که انسان نقاط مثبت خود را شناسایی و پرورش بدهد تا بتواند استعداد های خودشان را شکوفا کنند.

*زندگی را چگونه می بینید؟

زندگی زیباست, زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است.

*برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

آرزوها و برنامه های بزرگی در جهت اشتغال زایی به خصوص تجارت الکترونیک را دارم.

سخن شما با مسئولین و اینکه چه در خواستی از جامعه و مسئولین دارید؟

تا جاییکه میتوانند دولت و مردم دست در دست هم بدهند سرزمین شان را آباد کنند و اگر در این زنجیره چند معلول هم آمدند اجازه سهیم شدن در این زنجیره را بدهند تا همه با هم در کنار هم سرزمین را آباد کنیم و بسازیم.

تهیه کننده: گروه خبری کانون فرهنگی زنان سیستان


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۶۳۳
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۸:۰۹
غبار روبی مزار شهداي گمنام در خاش
به مناسب روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر (ع) غبار روبی مزار شهداي گمنام در خاش برگزارشد.
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۸:۰۵
مدرسه یک کلاسه خیری روستای میاندران شهرستان بمپور کلنگ زنی شد
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بمپور گفت این مدرسه با پیگیری اعضای مجمع فرهنگ و اندیشه مکران از سوی موسسه مهر آفرین ساخته می شود.
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۸:۰۳
شروع عملیات بازگشایی راه های ارتبا‌طی حوزه آبگاه و کوچینک
‌رئیس شورای اسلامی روستای کوچینک از اقدام سریع و همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان نیکشهر نسبت به بازگشایی راه های ارتباطی حوزه آبگاه و کوچینک تقدیر و تشکر کرد
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۷:۵۸
جشنواره بازی های سنتی ،بومی و محلی در چابهار برگزار شد
جشنواره بازی های سنتی ،بومی محلی بمناسبت هفته جوان ونیمه شعبان در شهرستان چابهار برگزارشد.
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۷:۵۷
بازدید فرماندار نیکشهر از محور ارتباطی نیکشهر - بنت
فرماندار شهرستان نیکشهر در رأس هیأتی از مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان از محور ارتباطی نیکشهر به بنت بازدید کرد
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۷:۵۵
اولین نشست شورای اداری شهرستان نیکشهر درسال 98برگزار شد
اولین نشست شورای اداری شهرستان نیکشهر امروز به ریاست صالحی فرماندار شهرستان نیکشهر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۷:۴۸
سلام بر مهدی منتقم (عج)
سلام بر جان‌ها، طراوت هستی، شادابی بخش روزگاران ...
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۶:۵۵
همکاری های ایران و آذربایجان درحوزه صنعت افزایش می یابد
شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت که این کشور و ایران همکاری های خود را در حوزه صنعت افزایش می دهند.
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۶:۵۱
تسلیحات جدید ارتش رونمایی شد
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از 6 دستاورد جدید خود رونمایی کرد.
۱۳۹۸/۱/۳۱ - ۰۶:۴۶
هدیه ویژه دولت به سیل زدگان
حالا که اوضاع و احوال پلدختر با کمک دستگاه های اجرایی و گروه های جهادی به سمت عادی شدن کامل می رود، ساخت خانه برای سیل زدگان در خانه های امن به دغدغه اصلی مسوولان تبدیل شده و دولت قرار است خانوار...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۱/۲۷ - ۰۷:۰۹
آماده سازی نمایشگاه توانمندی های دفاعی تیپ 288 زرهی خاش
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی‌زنان بلوچ از خاش به نقل از روابط عمومی تیپ 288 زرهی شهید سلیمان هاشم زهی، یکشنبه ۲۵ فروردین ماه نیروهای تیپ ۲۸۸ در حال آماده سازی نمایشگاه توانمندی ه...
۱۳۹۸/۱/۲۶ - ۰۴:۲۸
آسیاب آبی ریگاره نائین
آشنایی با آسیاب آبی ریگاره نائین- آسیاب آبی ریگاره در محمدیه‌ی شهر نایین به عنوان یکی از شاهکارهای معماری و هنری شهرستان نائین محسوب می‌گردد. این آسیاب با تکنیک و روش کند و به وسعت بسیار زیاد به طول ...
۱۳۹۸/۱/۲۷ - ۰۴:۴۱
آیا رفتارهای بد فرزندانمان را تشدید می‌کنیم
کودکان راهکارهای لازم برای مدیریت ناراحتی‌ها و دردهای خود را ندارند. ذهن آن‌ها ظرفیت هضم ناامیدی را ندارد و نمی‌توانند خود را آرام کرده و واکنش‌هایشان را کنترل کنند. تنبیه کودکان برای این رفتارها نه‌ت...
۱۳۹۸/۱/۲۶ - ۰۴:۲۳
طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی
سیب زمینی آب پز: ۲ عدد بزرگ، تخم مرغ: ۲ عدد، آرد سوخاری: مقداری،گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم، پیاز ریز شده: ۱ عدد، سیر ریز شده: ۲ حبه،رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری،جعفری خرد شده: ۳ قاشق غذاخوری، نمک و اد...
۱۳۹۸/۱/۲۶ - ۰۴:۱۸
خواص شیره و ارده:
در فصل زمستان از مصرف شیره و ارده غافل نشوید!
۱۳۹۸/۱/۲۸ - ۰۷:۰۵
برگزاری جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در خاش
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی‌زنان بلوچ از خاش به نقل از روابط عمومی تیپ ۲۸۸ زرهی شهید هاشمزهی، شامگاه سه شنبه ۲۷ فروردین جشن روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) به همت تیپ 288 زرهی شهید سل...