وبسایت خبری
امروز: جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷
حمید صابری؛
زندگی زیباست، زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است
اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل ؛ گفتگو با حمید صابری، به مناسبت روز معلول

 *لطفا خودتان را معرفی و بفرمایید چگونه دچار معلولیت شدید ؟

حمید صابری هستم متولد 1356 فارغ تحصیل دانش سرای تربیت معلم که در سال 75 بر اثر سانحه اتومبیل از ناحیه کمر دچار آسیب و قطع نخاع شدم.

*فلسفه وجودی روز معلولیت چیست؟

*در خصوص فعالیت ها و موفقیت های خود بگویید و اینکه هم اکنون به چه کاری مشغول هستید؟

بنده از سال 78 در عرصه فعالیت های فرهنگی ورود کردم و با توصیه یکی از نزدیکانم در حیطه کامپیوتر مشغول شدم ,همچنین از سال 80 به عنوان بازاریاب شرکت های تهران فعالیت داشتم و از سال 86 سایت سیستان کالا را راه اندازی و فروش محصولات بهداشتی به سراسر کشور را داشتم.از سال 92 به جمع شرکت های تعاونی پیوستم درهمان سال بعد از تاسیس شرکت تعاونی اولین کارگاه تولیدی پوشاک را ایجاد کردم که تمامی پوشاک طرح سلامت بیمارستان های  شهرستان های سیستان را پوشش  دادیم. ضمنا در سال 93 اقدام به تاسیس  و ساخت دام داری در یکی از روستاهای حاشیه شهر را انجام دادیم و از دیگر فعالیت هایم تاسیس دفتر خدماتی می باشد که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی می باشد و به مردم خدمات  می دهیم.

*برای چند نفر و با چه هدفی کارآفرینی کرده اید؟

 بنده با هدف اینکه هم خودم مشغول باشم و هم اینکه  باری از دوش جامعه و مردمم بردارم کارآفرینی کرده ام,به طور مستقیم در کارگاه تولیدی پوشاک 10 نفر مشغول می باشند , در دامداری 3 نفر و در دفتر خدماتی 6 نفر در حال حاضر مشغول هستند .

*از کسانی برای ما بگویید که در زندگی شما نقش پررنگی را برای شما ایفا کردند و در موفقیت شما دخیل بوده اند؟

در وهله اول پدر و مادرم که همیشه پشتیبان و تکیه گاهم بوده اند و نفر ثانی که باعث موفقیتم بود عمویم است و من موفقیتم را مرهون راهنمایی هایی وی هستم.

*یک خاطره به یادماندنی برایمان بگویید؟

درسال 87 که برای مداوای خودم به تهران مراجعه کردم در هنگام برگشت عمویم دو عدد کتاب با عنوان اصول کامپیوتر و مبانی کامپیوتر بر روی سینه ام گذاشت. من از عمویم پرسیدم که این کتاب ها را چکار کنم و او پاسخ داد: برو دنبال این کار و انجامش بده. در دهه 70  آن هم در سیستان هنوز خبری از کامپیوتر به این وسعت وجود نداشت و عمویم به من گفت اگر می خواهی از دیگران جلوتر باشی باید به دنبال چیزی بروی که دیگران 10 سال بعد تازه به فکرش می افتند . در آن زمان کامپیوتر هیچ نقشی در اقتصاد جامعه نداشت و من به این توصیه عمل کردم, در ان موقع فقط از مهندس که  کامپیوتر را نصب کرد فقط  روشن خاموشش را پرسیدم و بقیه  اطلاعات را با تلاش و پیگیری مثمر خودم توانستم یاد بگیرم.

*عمده ترین مشکلات شهروندان معلول کشور ما چیست؟

متاسفانه عمده ترین مشکل معلولان عدم باور خودشان است, این را بدانند که اگر خداوند یک قدرتی را می گیر صد قدرت دیگر به انسان می دهد اما خیلی مهم است که انسان نقاط مثبت خود را شناسایی و پرورش بدهد تا بتواند استعداد های خودشان را شکوفا کنند.

*زندگی را چگونه می بینید؟

زندگی زیباست, زندگی ضرب زمین در ضربان دلم است.

*برای آینده چه برنامه هایی دارید؟

آرزوها و برنامه های بزرگی در جهت اشتغال زایی به خصوص تجارت الکترونیک را دارم.

سخن شما با مسئولین و اینکه چه در خواستی از جامعه و مسئولین دارید؟

تا جاییکه میتوانند دولت و مردم دست در دست هم بدهند سرزمین شان را آباد کنند و اگر در این زنجیره چند معلول هم آمدند اجازه سهیم شدن در این زنجیره را بدهند تا همه با هم در کنار هم سرزمین را آباد کنیم و بسازیم.

تهیه کننده: گروه خبری کانون فرهنگی زنان سیستان


786

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۷/۹/۱۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۴۵۴۶۳۳
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۵۱
7 کشته 46 زخمی براثر سانحه قطار در ترکیه
سانحه ریلی در شهر آنکارا پایتخت ترکیه هفت کشته و 46زخمی بر جا گذاشت.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۴۸
قطعنامه ضد سعودی سناتورهای آمریکایی یک گام دیگر به تصویب نزدیک‌تر شد
نمایندگان مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با پیشبرد طرحی که برای اولین بار خواستار نظارت بر اختیارات رئیس‌جمهور این کشور جهت استفاده از نظامیانش در خارج از این کشور است، موافقت کردند.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۴۲
هشدار پنتاگون به اردوغان نسبت به انجام عملیات جدید در سوریه
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هشدار داد که حملات ترکیه به کردها در شمال سوریه "غیرقابل قبول" است.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۴۰
چراغ سبز سنا به بررسی قطعنامه پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن
سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان آمریکا در ضربه‌ای مهلک به دونالد ترامپ به بررسی قعطنامه پایان حمایت آمریکا از جنگ ائتلاف متجاوز سعودی در یمن رای مثبت داد.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۳۸
دیدار اسد با هیات روسی برای بررسی تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، هیات روسی متشکل از نمایندگانی از وزارت دفاع و خارجه روسیه با بشار اسد درمورد آغاز تلاش‌ها برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه و تحولات اوضاع در این کشور گفتگو کرد.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۳۶
اعلام آمادگی کویت برای میزبانی از امضای توافق صلح در یمن
وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد که کشورش آماده میزبانی از مراسم امضای توافقی است که در صورت حصول آن به جنگ در یمن پایان می‌دهد.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۳۲
نکات کلیدی برای داشتن محیط کاری مثبت و بدون استرس
-خوش قول باشید و سر وقت در جلسات حاضر شوید. -برنامه هایتان را زودتر از موعد زمان بندی کنید.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۳۱
ویژگی های کمال گرایی
کمال‌گرايي یا کمال‌طلبی در علم روان شناسی باوریست که در آن باید تمام کارها را به شیوه‌ای وسواسی کامل انجام داد و غیر از آن مورد قبول نیست.
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۳۱
نوشابه لبنی نوشابه‌ای بر پایه شیر
تغییر شیوه زندگی و مدرن شدن آن یک تغییر اساسی در الگوی غذایی بسیاری از ما ایجاد کرده است و آن هم تمایل بیشتر به مصرف غذاهای آماده سریع و نوشیدن محصولاتی مانند انواع نوشابه ‌های گازدار همراه با این غذ...
۱۳۹۷/۹/۲۲ - ۰۸:۳۰
هيرمند
چرا به كوی نريمان دگر نمی گذری هيرمند يال افشان چرا زميهن رستم خبر نمی گیری ز روزگار نژاده يلان نمی پرسی

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۷/۹/۲۰ - ۰۹:۳۸
مصاحبه با معلول موفق
با توجه به سپری شدن روز جهانی معلولین میخواستیم به این بهانه گفت و گویی داشته باشیم با یکی از معلولان موفق شهرستان خاش
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۹:۳۹
کارگاه مهارت حل مسئله در زابل برگزار شد
زندگی یک فرصت بزرگ و شاد است و شاید یک مسئله بزرگ است که روزانه مسائل کوچک را برای ما به ارمغان می‌آورد که ما آن‌ها را مشکلات می‌نامیم. حل مشکلات فرا روی انسان، تأثیر سازنده‌ای در ایجاد اعتمادبه‌نفس و...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۸:۴۵
کارگاه آموزشی تاثیرات طلاق بر فرزندان در خاش برگزار شد
پدیده‌ طلاق پدیده‌ای‌ است‌ که‌ متأسفانه‌ آمارش‌ نه‌ تنها در مملکت‌ ما، بلکه‌ در تمام‌ جهان‌ رو به‌ افزایش‌ است‌. مشکلاتی‌ از قبیل‌ فقر، عدم‌ درک‌ متقابل‌، دخالت‌ خانواده‌، اعتیاد، ازدواج‌ مجدد و غیره‌...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۸:۴۰
کارگاه آموزشی تهاجم فرهنگی در خاش برگزار شد
تهاجم فرهنگی جدیدترین ابزار کشورهای استعمارگر برای نفوذ به کشورهای دیگر است. تهاجم فرهنگی با تضعیف فرهنگ یک کشور قصد دارد فرهنگ بیگانه را جایگزین آن کند.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۸:۰۰
پیکر شهید حادثه تروریستی چابهار در یاسوج تشییع شد
پیکر مطهر شهید حادثه تروریستی چابهار ،ستوان یکم 'داریوش رنجبر' روز یکشنبه با حضور باشکوه مقام های لشکری و کشوری ، مردم شهید پرور و ولایتمدار کهگیلویه وبویراحمد و در میان حزن و اندوه عزاداران و دوستدار...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۷:۰۷
همتی جهادي و اهدای جهاز به 30 نوعروس فنوجي
گروه جهادی منتظران خورشید، با هدف خدمت رسانی به مردم محروم وتسهیل ازدواج جوانان، به 30 فنوجی جهیزیه کامل اهدا کرد.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۹:۳۷
کارگاه تاکتیک‌های ناتوی فرهنگی در زابل برگزار شد
از چند سال قبل بحث تضعیف مسلمانان به وسیله‌ی غرب جدی گرفته شد، یکی از مراحل این کار، تغییر در آداب و رسوم و شیوه‌های زندگی اسلامی بود. سردمداران تفکر تقابل یهود با اسلام در این فکر فرو رفتند که نوع شی...
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۷:۵۲
حقوق خانواده
بی شک عشق، علاقه و پیوند عاطفی میان زن و شوهر زیربنای پیوند زناشویی است که آن را از سایر قراردادهای اجتماعی متمایز می کند
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۹:۰۹
چگونه حافظه تلفن همراه را افزایش دهیم
در این مطلب سعی می شود تا با ذکر ترفندی نحوه افزایش فضای ذخیره سازی در گوشی های آیفون را به شما ارائه دهیم.
۱۳۹۷/۹/۱۹ - ۰۷:۵۷
مشکل آب شهر سربازکلات بررسی وپیگیری شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ ازسرباز روز دوشنبه 19 آذر97 جلسه ای به ریاست سایگانی بخشدارسرباز، باحضورامیری رئیس اداره آب وفاضلاب شهری شهر سرباز واعضای شورای شهر باهدف مسائل ومشکلات کم آبی شهر...