وبسایت خبری
امروز: شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷
رحلت حضرت محمد (ص)
در سال يازدهم هجرت رسول اكرم (ص) در آخرين سفرحج (در عرفه)، در مكه و در غديرخم، در مدينه قبل از بيمارى و بعد از آن در جمع ياران و يا در ضمن ‏سخنرانى عمومى، با صراحت و بدون هيچ ابهام، از رحلت ‏خود خبر داد. چنان كه قرآن رهروان رسول خدا (ص) را آگاه ساخته بود كه ‏پيامبر هم در نياز به خوراك و پوشاك و ازدواج و وقوع بيمارى و پيرى مانند ديگر افراد بشر است و همانند آنان خواهد مرد..

پيامبر اكرم (ص) يك ماه قبل از رحلت فرمود:
"
فراق نزديك شده و بازگشت ‏به سوى خداوند است. نزديك است فراخوانده شوم و دعوت حق را اجابت  نمايم و من دو چيز گران در ميان شما مى ‏گذارم و مى ‏روم: كتاب خدا و عترتم، و خداوند لطيف و آگاه به  من خبر داد كه اين دو هرگز از يكديگر جدا نشوند تا كنار حوض كوثر برمن ‏وارد شوند. پس خوب بينديشيد چگونه با آن دو رفتار خواهيد نمود."
در حجه ‏الوداع در هنگام رمى‏ جمرات فرمود: "مناسك خود را از من ‏فرا گيريد، شايد بعد از امسال ديگر به حج نيايم و هرگز مرا ديگر در اين جايگاه نخواهيد ديد."
روزى به آن حضرت خبر دادند كه مردم از وقوع مرگ شما اندوهگين ‏و نگرانند. پيامبر در حالى كه به  فضل بن عباس و على بن ‏ابي‌‏طالب (ع) تكيه داده بود به سوى مسجد رهسپار گرديد و پس ازدرود و سپاس  پروردگار، فرمود: "به من خبر داده‏ اند شما از مرگ ‏پيامبر خود در هراس هستيد. آيا پيش از من، پيامبرى بوده است كه‏ جاودان باشد؟! آگاه باشيد، من به رحمت پروردگار خود خواهم ‏پيوست و شما نيز به  رحمت پروردگار خود ملحق خواهيد شد."
روزي ديگر پيامبر (ص) با کمک علي (ع) و جمعي از ياران خود به قبرستان بقيع رفت و براي مردگان طلب آمرزش کرد.

منبع: زندگی نامه پیامبر(ص)

راحله اصغری

786

سرویس : مقاله
تاریخ : ۱۳۹۷/۸/۱۵ - ۰۵:۴۷
کد خبر: ۴۵۳۷۰۲
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۱۰:۱۲
برگزاری مراسم ترحیم شهدای حادثه‌ی تروریستی جاده‌ی خاش_زاهدان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زاهدان، صبح امروز مراسم ترحیم شهدای حادثه‌ی تروریستی جاده‌ی خاش_زاهدان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، فرمانده ستاد نیر...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۴۱
حضور معاون رئیس جمهور در خاش
معاون رئیس جمهور: ۵۲ پروژه در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی با اعتباری بالغ بر ۵۶۰۰ میلیارد تومان خاص استان در نظر گرفته شده که حداکثر تا پایان دولت دوازدهم باید به اتمام برسد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۹
شب شعر استانی فجر فاطمی در شهرستان سراوان
شب شعر استانی فجر فاطمی در شهرستان سراوان با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان،مجتمع آموزش عالی وانجمن شعر وادب سراوان در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی برگزار گردید .
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۸
برگزاری جلسه هماهنگی راهیان نور در شهرستان ایرانشهر
جلسه هماهنگی راهیان نور شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب با حضور فرماندار ویژه شهرستان، معاون برنامه ریزی توسعه شهری ،رئیس آموزش پرورش ،فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولین در محل سالن اجتماعات فرما...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۶
برگزاری همایش آشنایی هنرجویان هنرستان با کنکور سراسری در شهرستان ایرانشهر
این همایش با حضور اساتید ،هنرجویان و هنر آموزان پایه دوازدهم در سالن همایش ها هنرستان فنی یزدان شناس این شهرستان برگزار شد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۵
برگزاری بزرگداشت شهدای تروریستی محور خاش – زاهدان در شهرستان ایرانشهر
به مناسبت شهادت جمعی از کارکنان سپاه پاسداران در حمله انتحاری تروریست ها در محور زاهدان - خاش، مراسم بزرگداشتی با حضور امام جمعه ایرانشهر، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، سران طوایف و جمعی...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۳
مراسم شب شعر سچکان در نیکشهر برگزار شد
ترویج و اهمیت حفظ فرهنگ های محلی و زبان مادری
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۲
دومین نشست ستاد خدمات سفر شهرستان نیکشهر برگزار شد
پیش بینی تمهیدات ویژه طرح نوروز ۹۸
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۱
توزیع بسته های حمایتی خانوار در روستای حسین آباد نیکشهر
در راستای حمایت از اقشار کم درآمد روستایی ، ۶۶ بسته حمایتی خانوار توسط جمعیت هلال احمر نیکشهر در روستای حسین آباد توزیع شد .
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۲۵
عملیات ساخت 12هزار مسکن محرومان سیستان و بلوچستان آغاز شد
عملیات ساخت 12 هزار مسکن ویژه محرومان سیستان و بلوچستان امروز جمعه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار و شماری از مسئولان این استان در روستای قاسم آباد خاش به صورت نمادین ...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۵:۵۵
راه‌های پایین آمدن تب کودکان
شیر مادر به عنوان بهترین غذای نوزاد تب نوزاد را پایین می آورد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۷:۴۸
بیماری اوریون
نیازی‌ به‌ جداسازی‌ فرد مبتلا از افراد دیگر خانواده‌ نیست‌، زیرا تا قبل‌ از ظاهرشدن‌ علایم‌ معمولاً سرایت‌ بیماری‌ به‌ افراد مستعد رخ‌ داده‌ است‌. از كمپرس‌ گرم‌ یا سرد ـ بسته‌ به‌ این‌ كه‌ كدامیك‌ عل...
۱۳۹۷/۱۲/۱ - ۰۷:۱۱
با پیگیری رویاها‌یتان چه اتفاق‌هایی می‌‌افتد؟
فضایی برای آنهایی که شما را به شک می‌اندازند باقی نمی‌گذارید بعضی از آدمهای دوروبر ما مانند تند بادی هستند که ما را به سمت مقصد و رویاهای‌مان پیش می‌برند، اما عده‌ای هم همیشه در زندگی ما وجود دارند که...
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۵
مدرسه خان شیراز، محل تحصیل ملاصدرا دانشمند بزرگ ایرانی
این مدرسه از مشهورترین بناهای تاریخی و علمی در شیراز محسوب می شود که در دوران صفوی و مقارن با حکومت شاه‌ عباس ساخته شده است، نکته ی جالبی که درباره این مسجد وجود دارد آن است که محل تحصیل یکی از بزرگان...
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۲۶
کارگاه بهداشت بانوان در زابل برگزار شد
سقط، به دفع جنین از بدن مادر قبل از هفته بیستم بارداری یا دفع جنین با وزن زیر 500 گرم گفته می شود. بیش از 80 درصد سقط ها قبل از هفته دوازدهم بارداری اتفاق می‌افتند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۰۴
ویژگی های جذاب یک زن برای مردان
تا به حال به این فکر کرده اید که کدام خصوصیات زنانه واقعا برای مردان جذاب هستند؟ منظور از خصوصیات زنانه لزوما زیبایی ظاهری نیست. برخلاف تصور بسیاری از خانم ها، اکثر مردان هنگام انتخاب همسر به غیر از ز...
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۷:۵۱
برگزاری مراسم بزرگداشت 27 تن از شهدای پاسدار حادثه تروریستی محور خاش - زاهدان
این مراسم که با حضور فرماندارویژه شهرستان ایرانشهر، امام جمعه شهرستان ، فرماندهی سپاه وانتظامی و تعدادی از مسئولین در هنرستان پسرانه یزدان شناس برگزار شد .
۱۳۹۷/۱۲/۱ - ۰۷:۱۵
خواب آرام زمستانی برای گیاهان
هر چند گل و گیاهان آپارتمانی یا آنها که در باغچه حیاط زندگی می کنند، بیدی نیستند که با این بادها بلرزند،اما برای روزهای سرد پاییز باید نکته هایی را در مورد آنها مد نظر قرار داد تا برخی از آنها خواب زم...
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۹
معروف ترین غذاهای رشت
بهترین و معروف ترین غذاهای رشت ،رشت یکی از شهرهایی می باشد که در آن غذاهایی برای انواع سلیقه ها وجود دارد.در سال ۱۳۹۴ رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت رسید.
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۸
معدن نمک بسیار بزرگی که می تواند برج ایفل را در خود جای دهد!
یکی از ارزشمندترین معادن کشور لهستان، معدن نمک ویلیچکا است که هر ساله بیش از ۱ میلیون نفر از سراسر جهان به دیدن آن می روند.