وبسایت خبری
امروز: یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸
از کوچه های بن‌بست خبر می‌آورند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو با یزدان سرگزی شاعر جوان سیستانی به مناسبت روز بزرگداشت مولوی...

* در ابتدا لطفا یک بیوگرافی از خوتان بفرمایید؟

یزدان سرگزی ، دانشجوی مهندسی‌ برق وعضو انجمن شعر آزاد سرو سیستان وعضو‌چهارمین دوره شاعران جوان انقلاب هستم.

 

*از چه زمانی شعر گفتن را آغاز کردید؟

حدود‌ هشت سال است‌ که بصورت حرفه ای شعر می‌نویسم.

*نظر خانواده دربارۀ شعر گفتن شما چه بود؟

خانواده ام بهترین حامی و‌ حمایت کننده ام در زمینه‌ شعر هستند به گونه ای که پدرو مادرم اولین خوانندگان شعرهایم هستند‌و اولین نظرات‌ را می دهند.

 

*در چه سبک و قالبی شعر می‌گویید؟

قالب شعر‌های من‌ شعر سپید می باشد.

*آثار چه شاعرانی را بیشتر مطالعه می‌کنید و در سرودن تحت تأثیر کدام شاعر هستید؟

بیشتر‌شعر های گروس عبدالملکیان و لیلا کرد بچه را مطالعه می کنم‌ ودرسرودن شعر تحت تاثیر هیچ شاعری نیستم‌ و‌ همواره سعی می کنم خودم باشم .

 

*موضوعات و مضامین اشعار شما بیشتر چیست؟

مضامین شعرهای من بیشتر‌ اجتماعی هستند.

*به نظر شما شعر گفتن قابل یادگرفتن است یا ذاتی‌ست؟

شعر گفتن قابل یاد گیری می باشد اما شعر‌ خوب دارای تاثیر گذاری برمخاطب است حسی‌ شاعرانه وذاتی‌ را‌ می طلبد.

 

*از نظر شما بزرگ‌ترین آسیبی که شعر جوان را تهدید می‌کند چیست؟

از نظر‌ من بزرگترین‌ آسیب که میتوان شاعران جوان را تهدید کند مطالعه‌ کم است چرا که با مطالعه میتوان دایره واژگان را گسترش داد‌و‌ همچنین یک شاعر باید به محیط اطرافش بگونه ای بنگرد که از کوچکترین مسائل عادی پیرامون خود نگذرد چون‌ که شاعر یک عکاس حرفه ای است که‌‌ اتفاقات را در قالب شعر به تصویر می کشد.

 

*به عنوان یک شاعر جوان انتظار دارید در شعر به چه افقی دست پیدا کنید؟

هر هنرمندی علاقه‌دارد‌ آثارش‌ مورد‌ پذیرش‌ مردم قرار‌ گیرد و‌من هم‌ بیشتر تلاشم در تحقق‌همین امر است‌ به گونه ای که درد های اجتماعی مردم را بنحوی در شعرهایم بگنجانم که باشعرم بتوانم دردی‌ از اجتماع‌ کم کنم.

 

*در چه جشنواره‌هایی برگزیده شده‌اید؟

برگزیده دو کنگره‌ شعر عاشورایی هفتادو خط اشک اصفهان

برگزیده آفرینش های ادبی تهران

برگزیده چهارمین جشنواره شعر عاشورایی‌ زاهدان

دارای گواهینامه آموزش کار گاهی نقد و برسی شعر‌از‌ دانشگاه پیام نور‌ اصفهان و موسسه شهرستان ادب تهران

برگزیده‌کنگره شعر هامون

برخی از مقاماتم در زمینه شعر میباشد

*چه برنامه‌ای برای انتشار شعرهایتان در قالب کتاب دارید؟

در حال‌ حاضر کتابم‌ آماده چاپ است اما‌ بدلیل‌ هزینه بالای چاپ‌ و نبود حمایت نتوانسته ام کتابم را به چاپ‌‌ برسانم.

تهیه  و تنظیم : گروه خبری کانون فرهنگی زنان سیستان

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۸ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۵۲۳۷۶
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۸:۰۷
پکوره زینت سفرهای افطاری
پکوره یکی از غذاهای سنتی، خوشمزه و مورد علاقه مردم جنوب استان و زینت‌بخش سفره افطار آن‌ها در ماه مبارک رمضان است.
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۸:۰۳
فضیلت افطاری دادن
عَنْ زَيْدِ بْنِ خَالِدٍ الْجُهَنِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ «مَنْ فَطَّرَ صَائِماً کان لَهُ مِثْلُ أَجْرِهِمْ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْئاً...
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۷:۵۹
فضایل ماه مبارک رمضان
ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی های منحصری که دارد در میان ماه های سال قمری برترین است؛ قرآن کریم می فرماید: «ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان ها در آن نازل شده است.»
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۷:۰۸
شهرستان زابل + تصویر
برپایی نمایشگاه (به ساحت آفتاب )
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۷:۰۳
به مناسبت شب های قدر:
شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۷:۰۱
برگزاری جلسه ارائه عملکرد بهداشت و درمان شهرستان خاش
فرماندار خاش: اهم تلاش ما بر روند خدمات رسانی به مردم و اطلاع رسانی در تمامی زمینه ها به آنهاست.
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۶:۵۹
خطبه های نماز جمعه خاش
امام جمعه خاش: خرمشهر قهرمان با همت بلند مردم و نیروهای ارزشمند نظام آزاد شد.
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۶:۵۷
تجلیل از 250 تلاشگر آموزش متوسطه شهرستان ایرانشهر
همایش تجلیل و تقدیر از 250 نفر تلاشگر حوزه آموزش متوسطه شهرستان ایرانشهر در سال تحصیلی 98-97 با حضور مدیر آموزش و پرورش، آموزگاران و دیگر مسئولین همراه با ضیافت افطاری در تالار مرکز آموزشی رفاهی فرهن...
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۶:۵۶
چابهار؛
غبار روبی و عطر افشانی مزارشهدای گمنام
۱۳۹۸/۳/۵ - ۰۶:۵۵
غبار روبی مزار شهدای شهرستان زابل
به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۸/۲/۳۱ - ۰۶:۵۸
برگزاری محفل انس با قران کریم در زاهدان برگزار شد
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زاهدان، به مناسبت ماه بهار قرآن، محفل انس با قرآن کریم با حضور بانوان قاری تشییع و تسنن و اعضای اصلی و افتخاری کانون و بسیجیان در حسینیه عاشقان ثا...
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۵:۵۸
چند ماده غذایی مناسب سحری در ماه مبارک رمضان :
1 - نان های سبوس دار غذای سحری سالم نباید برای بدن مشکلاتی ایجاد کند یبوست یکی از مشکلاتیه که در اثر عدم استفاده از مواد غذایی فیبردار به وجود می‌آید.
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۵:۵۶
تأثیر گروه همسالان بر عزت نفس کودکان و نوجوانان
در عین حال که وجود یک رابطه صمیمی با یک بزرگسال مهربان برای ایجاد احساس اعتماد و ارزش ، رفع نیازمندیها، پاسخ به سؤالات و حل مشکلات کودک الزامی است ، کنش متقابل با کودکان دیگر نیز نقشی عمده در این فرا...
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۴:۴۸
راهکارهایی خاص برای پرداختن به رفتاراجتماعی به نقل ازاتوود
به کودکان بیاموزید که چگونه بادیگران بازی کنند وبجوشند ...
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۹:۲۱
محفل انس با قرآن کریم در شهرستان نیمروز برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار کانون فرهنگی زنان از سیستان، صبح امروز محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران اهل تسنن و تشیع با حضور خانم خزائلی مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ، اعضای افتخاری...
۱۳۹۸/۲/۳۰ - ۰۶:۰۰
خواص درمانی و غذایی گوجه ‌فرنگى
گوجه ‌فرنگى ابتدا به ‌عنوان گیاه زینتى در باغچه ‌ها مورد استفاده قرار گرفت و به نام سیب طلایى یا سیب عشق معروف شد. مصرف گوجه ‌فرنگى به‌ عنوان نوعى سبزى از قرن نوزدهم میلادى به بعد شروع شد و بعد از جنگ...
۱۳۹۸/۳/۲ - ۰۵:۲۶
اگر دندان حساس دارید چای سبز بخورید
چای سبز را می توان یکی از پرخاصیت ترین نوشیدنی های جهان دانست. بنابراین بسیاری از مردم جهان به دلایل مختلف چای سبز می نوشند، عده ای به دنبال لاغری هستند و عده ای دیگر به دنبال آرامش اعصاب، اما جالب اس...
۱۳۹۸/۳/۲ - ۰۵:۲۳
۴ گروه خونی و ویژگی‌های شخصیتی
ژانویه ماه جهانی اهدا خون است. اما می‌دانستید میان گروه خونی و ویژگی‌های شخصیتی شما ارتباط وجود دارد؟
۱۳۹۸/۳/۱ - ۰۴:۴۴
ویژگی های یک آنتی ویروس مناسب
1. آزمون درخواست : زمانی که می خواهید پوشه یا فایلی را باز کنید و یا به یک صفحه ی اینترنتی دسترسی پیدا کنید، آنتی ویروس باید بتواند آن را بررسی نماید
۱۳۹۸/۳/۴ - ۰۸:۰۰
حضور 1332 ورزشکار ‌در قالب 111 تیم در جام های رمضان سطح شهرستان نیکشهر
1332 ورزشکار در جام های رمضان شهرستان نیکشهر در قالب 111 تیم در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان نیکشهر حضور داشته و به رقابت می‌پردازند .