وبسایت خبری
امروز: جمعه ۲۵ آیان ۱۳۹۷
از کوچه های بن‌بست خبر می‌آورند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو با یزدان سرگزی شاعر جوان سیستانی به مناسبت روز بزرگداشت مولوی...

* در ابتدا لطفا یک بیوگرافی از خوتان بفرمایید؟

یزدان سرگزی ، دانشجوی مهندسی‌ برق وعضو انجمن شعر آزاد سرو سیستان وعضو‌چهارمین دوره شاعران جوان انقلاب هستم.

 

*از چه زمانی شعر گفتن را آغاز کردید؟

حدود‌ هشت سال است‌ که بصورت حرفه ای شعر می‌نویسم.

*نظر خانواده دربارۀ شعر گفتن شما چه بود؟

خانواده ام بهترین حامی و‌ حمایت کننده ام در زمینه‌ شعر هستند به گونه ای که پدرو مادرم اولین خوانندگان شعرهایم هستند‌و اولین نظرات‌ را می دهند.

 

*در چه سبک و قالبی شعر می‌گویید؟

قالب شعر‌های من‌ شعر سپید می باشد.

*آثار چه شاعرانی را بیشتر مطالعه می‌کنید و در سرودن تحت تأثیر کدام شاعر هستید؟

بیشتر‌شعر های گروس عبدالملکیان و لیلا کرد بچه را مطالعه می کنم‌ ودرسرودن شعر تحت تاثیر هیچ شاعری نیستم‌ و‌ همواره سعی می کنم خودم باشم .

 

*موضوعات و مضامین اشعار شما بیشتر چیست؟

مضامین شعرهای من بیشتر‌ اجتماعی هستند.

*به نظر شما شعر گفتن قابل یادگرفتن است یا ذاتی‌ست؟

شعر گفتن قابل یاد گیری می باشد اما شعر‌ خوب دارای تاثیر گذاری برمخاطب است حسی‌ شاعرانه وذاتی‌ را‌ می طلبد.

 

*از نظر شما بزرگ‌ترین آسیبی که شعر جوان را تهدید می‌کند چیست؟

از نظر‌ من بزرگترین‌ آسیب که میتوان شاعران جوان را تهدید کند مطالعه‌ کم است چرا که با مطالعه میتوان دایره واژگان را گسترش داد‌و‌ همچنین یک شاعر باید به محیط اطرافش بگونه ای بنگرد که از کوچکترین مسائل عادی پیرامون خود نگذرد چون‌ که شاعر یک عکاس حرفه ای است که‌‌ اتفاقات را در قالب شعر به تصویر می کشد.

 

*به عنوان یک شاعر جوان انتظار دارید در شعر به چه افقی دست پیدا کنید؟

هر هنرمندی علاقه‌دارد‌ آثارش‌ مورد‌ پذیرش‌ مردم قرار‌ گیرد و‌من هم‌ بیشتر تلاشم در تحقق‌همین امر است‌ به گونه ای که درد های اجتماعی مردم را بنحوی در شعرهایم بگنجانم که باشعرم بتوانم دردی‌ از اجتماع‌ کم کنم.

 

*در چه جشنواره‌هایی برگزیده شده‌اید؟

برگزیده دو کنگره‌ شعر عاشورایی هفتادو خط اشک اصفهان

برگزیده آفرینش های ادبی تهران

برگزیده چهارمین جشنواره شعر عاشورایی‌ زاهدان

دارای گواهینامه آموزش کار گاهی نقد و برسی شعر‌از‌ دانشگاه پیام نور‌ اصفهان و موسسه شهرستان ادب تهران

برگزیده‌کنگره شعر هامون

برخی از مقاماتم در زمینه شعر میباشد

*چه برنامه‌ای برای انتشار شعرهایتان در قالب کتاب دارید؟

در حال‌ حاضر کتابم‌ آماده چاپ است اما‌ بدلیل‌ هزینه بالای چاپ‌ و نبود حمایت نتوانسته ام کتابم را به چاپ‌‌ برسانم.

تهیه  و تنظیم : گروه خبری کانون فرهنگی زنان سیستان

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۸ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۵۲۳۷۶
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۷:۳۸
اگر از ظرفیت‌های ملی درست استفاده شود مشکلات اقتصادی حل خواهد شد/ پرچم‌داری یک بانوی چادری برای کاروان ایران یک قدرت‌نمایی فرهنگی بود
مدال آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا (اندونزی) صبح امروز (چهار‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۷:۳۶
ترکیه خواستار تقویت همکاری با ایران در حوزه انرژی شد
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: آنکارا مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران است و باید همکاری های ما در بخش های انرژی، گردشگری و حمل و نقل با ایران تقویت شود.
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۷:۳۴
کشتی 72 هزار تنی ذرت در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگترین کشتی ذرت فله ای با 72 هزار تن بار در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگرفته و در حال تخلیه محموله است.
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۷:۳۲
کاهش ۶۸۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته/قیمت دلار ۸درصد ارزان شد
رئیس ­کمیسیون تخصصی­ طلا و جواهر گفت: از اول هفته تا کنون شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا و سکه هستیم.
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۷:۲۹
شکست جنگ روانی عربستان در یمن
عربستان بار دیگر در جنگ روانی خود علیه مردم یمن شکست خورده است.
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۷:۲۸
بازگشت 260 هزار پناهجوی سوری از ترکیه به کشورشان
ترکیه اعلام کرد که 260 هزار پناهجوی سوری به خانه‌هایشان در شمال استان حلب بازگشته اند.
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۵:۰۷
خواص سویا
فر آورده های سویا مانند شیرسویا ، آجیل سویا، حاوی ایزوفلاون ها (ترکیباتی که احتمالا خطر سرطان پروستات شما را کاهش می‌دهد )هستند. مردان آسیایی کمتر دچار هیپر پلازی خوشخیم پروستات نسبت به مردان غربی می...
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۵:۰۵
حلیم با گوشت گوسفندی
مواد لازم : گندم پوست کنده= ۳ لیوان/گوشت گوسفندی= ۲۵۰ گرم/آب= ۱۸ تا ۲۲ لیوان/نمک= ۳ ق م/روغن داغ= به میزان لازم/پودر دارچین=به میزان لازم/شکر= به میزان لازم/کنجد=برای تزئین
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۵:۰۳
چهارمیم در انتخاب همسر
شما که در فکر ازدواج هستيد و در ذهن تان، بارها و بارها زندگي مشترکي مانند ليلي و مجنون ساخته ايد بايد بدانيد که اولين و مهم ترين قدم براي خوشبختي در زندگي مشترک،انتخاب صحيح و اصولي همسر است.به باور ت...
۱۳۹۷/۸/۲۴ - ۰۵:۰۱
چرا رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع است؟
رنگ کردن مو به هر حال آسیب زیادی به مو و پوست شما می زند.

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۷/۸/۲۲ - ۰۹:۱۷
برگزاری پنجمین همایش نقش بانوان بلوچ در شهرستان ایرانشهر با محوریت افسردگی زنان و راهکارهای درمان آن
همایش نقش بانوان بلوچ 21 آبان ماه 97 باحضور سید شجاع الدین ابطحی امام جمعه معزز شهرستان، سرهنگ داود شهرکی فرماندهی قرارگاه عملیاتی شهید معمار، امور بانوان فرمانداری و تمامی بانوان فعال اجتماعی شهرستان...
۱۳۹۷/۸/۲۲ - ۰۹:۵۸
همایش بانوان سیستانی و بلوچستانی با محوريت نقش زن در تربیت فرزندان در جامعه اسلامی + تصویر
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، همایش بانوان سیستانی با محوريت نقش زن در تربیت فرزندان در جامعه اسلامی، سه شنبه22 آبانماه 97، با حضور سرهنگ هراتی جانشین فرمانده قرارگاه شهید هراتی،...
۱۳۹۷/۸/۲۱ - ۰۷:۲۰
همایش بانوان سیستانی با محوریت نقش زنان در تربیت فرزندان در جامعه ی اسلامی در زابل برگزار خواهد شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل ، همایش بانوان سیستانی با محوریت نقش زنان در تربیت فرزندان در جامعه ی اسلامی ،روز سه شنبه 22آبان مااه 97 ساعت 8:30در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت سپاه زابل...
۱۳۹۷/۸/۲۳ - ۰۷:۲۱
چهارمین همایش نقش زنان بلوچ درمهارت های زندگی در شهرستان نیکشهر
همایش نقش زنان بلوچ با محوریت مهارت های زندگی در خانواده در حال برگزاری است .
۱۳۹۷/۸/۲۱ - ۰۹:۵۷
عیادت از بیماران یکی سنت های حسنه اسلام است
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی کانون فرهنگی‌ بانوی بلوچ از خاش به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان، دوشنبه ۲۱ آبان ماه ریاست اداره ورزش و جوانان به همراه مسئول تربیت بدنی سپاه، تمامی کارکن...
۱۳۹۷/۸/۱۹ - ۰۶:۲۷
با حسادت فرزند بزرگتر چگونه برخورد کنیم؟
حسادت در خصوص بچه اولی‌هایی که برادر یا خواهر جدید دارند اتفاقی طبیعی است.به یاد دارم روزی یکی از دوستانم ماجرای نه‌چندان جالبی از یکی از همکارانش که صاحب فرزند دوم شده بود، برایم تعریف می‌کرد.
۱۳۹۷/۸/۲۳ - ۰۶:۱۰
همایش بانوان سیستانی با محوريت نقش زن در تربیت فرزندان
همایش بانوان سیستانی با محوريت نقش زن در تربیت فرزندان در جامعه اسلامی ، درسالن همایش ناحیه مقاومت سپاه زابل برگزار شد.
۱۳۹۷/۸/۲۲ - ۰۷:۵۹
همایش نقش بانوان بلوچ شهرستان دلگان برگزار شد
با همکاری کانون فرهنگی زنان بلوچ دلگان و ناحیه سپاه این شهرستان همایش نقش بانوان بلوچ در توسعه این شهرستان برگزار شد .
۱۳۹۷/۸/۱۹ - ۰۶:۲۷
بدون مناسبت به همسرتان هدیه بدهید
هدیه دادن به همسر در غیر مناسبت تاثیر بیشتری بر روح و روان یک فرد دارد.عضو انجمن سازمان نظام روان‌شناسی ایران گفت: هدیه دادن به همسر حتماً نباید به مناسبت روز تولد یا روز خاصی باشد، بلکه در غیر مناسبت...
۱۳۹۷/۸/۱۹ - ۰۶:۲۸
فواید کاسنی
براساس تحقیقات دراین گیاه ویتامین ها و املاح معدنی چون روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین A، B6، C، E و ویتامین K وجود دارد که همگی برای بدن ضروری و مفید هستند.