وبسایت خبری
امروز: شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷
از کوچه های بن‌بست خبر می‌آورند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زابل، گفتگو با یزدان سرگزی شاعر جوان سیستانی به مناسبت روز بزرگداشت مولوی...

* در ابتدا لطفا یک بیوگرافی از خوتان بفرمایید؟

یزدان سرگزی ، دانشجوی مهندسی‌ برق وعضو انجمن شعر آزاد سرو سیستان وعضو‌چهارمین دوره شاعران جوان انقلاب هستم.

 

*از چه زمانی شعر گفتن را آغاز کردید؟

حدود‌ هشت سال است‌ که بصورت حرفه ای شعر می‌نویسم.

*نظر خانواده دربارۀ شعر گفتن شما چه بود؟

خانواده ام بهترین حامی و‌ حمایت کننده ام در زمینه‌ شعر هستند به گونه ای که پدرو مادرم اولین خوانندگان شعرهایم هستند‌و اولین نظرات‌ را می دهند.

 

*در چه سبک و قالبی شعر می‌گویید؟

قالب شعر‌های من‌ شعر سپید می باشد.

*آثار چه شاعرانی را بیشتر مطالعه می‌کنید و در سرودن تحت تأثیر کدام شاعر هستید؟

بیشتر‌شعر های گروس عبدالملکیان و لیلا کرد بچه را مطالعه می کنم‌ ودرسرودن شعر تحت تاثیر هیچ شاعری نیستم‌ و‌ همواره سعی می کنم خودم باشم .

 

*موضوعات و مضامین اشعار شما بیشتر چیست؟

مضامین شعرهای من بیشتر‌ اجتماعی هستند.

*به نظر شما شعر گفتن قابل یادگرفتن است یا ذاتی‌ست؟

شعر گفتن قابل یاد گیری می باشد اما شعر‌ خوب دارای تاثیر گذاری برمخاطب است حسی‌ شاعرانه وذاتی‌ را‌ می طلبد.

 

*از نظر شما بزرگ‌ترین آسیبی که شعر جوان را تهدید می‌کند چیست؟

از نظر‌ من بزرگترین‌ آسیب که میتوان شاعران جوان را تهدید کند مطالعه‌ کم است چرا که با مطالعه میتوان دایره واژگان را گسترش داد‌و‌ همچنین یک شاعر باید به محیط اطرافش بگونه ای بنگرد که از کوچکترین مسائل عادی پیرامون خود نگذرد چون‌ که شاعر یک عکاس حرفه ای است که‌‌ اتفاقات را در قالب شعر به تصویر می کشد.

 

*به عنوان یک شاعر جوان انتظار دارید در شعر به چه افقی دست پیدا کنید؟

هر هنرمندی علاقه‌دارد‌ آثارش‌ مورد‌ پذیرش‌ مردم قرار‌ گیرد و‌من هم‌ بیشتر تلاشم در تحقق‌همین امر است‌ به گونه ای که درد های اجتماعی مردم را بنحوی در شعرهایم بگنجانم که باشعرم بتوانم دردی‌ از اجتماع‌ کم کنم.

 

*در چه جشنواره‌هایی برگزیده شده‌اید؟

برگزیده دو کنگره‌ شعر عاشورایی هفتادو خط اشک اصفهان

برگزیده آفرینش های ادبی تهران

برگزیده چهارمین جشنواره شعر عاشورایی‌ زاهدان

دارای گواهینامه آموزش کار گاهی نقد و برسی شعر‌از‌ دانشگاه پیام نور‌ اصفهان و موسسه شهرستان ادب تهران

برگزیده‌کنگره شعر هامون

برخی از مقاماتم در زمینه شعر میباشد

*چه برنامه‌ای برای انتشار شعرهایتان در قالب کتاب دارید؟

در حال‌ حاضر کتابم‌ آماده چاپ است اما‌ بدلیل‌ هزینه بالای چاپ‌ و نبود حمایت نتوانسته ام کتابم را به چاپ‌‌ برسانم.

تهیه  و تنظیم : گروه خبری کانون فرهنگی زنان سیستان

سرویس : استان
تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۸ - ۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۵۲۳۷۶
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۱۰:۱۲
برگزاری مراسم ترحیم شهدای حادثه‌ی تروریستی جاده‌ی خاش_زاهدان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زنان بلوچ از زاهدان، صبح امروز مراسم ترحیم شهدای حادثه‌ی تروریستی جاده‌ی خاش_زاهدان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق، فرمانده ستاد نیر...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۴۱
حضور معاون رئیس جمهور در خاش
معاون رئیس جمهور: ۵۲ پروژه در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی با اعتباری بالغ بر ۵۶۰۰ میلیارد تومان خاص استان در نظر گرفته شده که حداکثر تا پایان دولت دوازدهم باید به اتمام برسد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۹
شب شعر استانی فجر فاطمی در شهرستان سراوان
شب شعر استانی فجر فاطمی در شهرستان سراوان با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان،مجتمع آموزش عالی وانجمن شعر وادب سراوان در سالن آمفی تئاتر ارشاد اسلامی برگزار گردید .
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۸
برگزاری جلسه هماهنگی راهیان نور در شهرستان ایرانشهر
جلسه هماهنگی راهیان نور شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب با حضور فرماندار ویژه شهرستان، معاون برنامه ریزی توسعه شهری ،رئیس آموزش پرورش ،فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولین در محل سالن اجتماعات فرما...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۶
برگزاری همایش آشنایی هنرجویان هنرستان با کنکور سراسری در شهرستان ایرانشهر
این همایش با حضور اساتید ،هنرجویان و هنر آموزان پایه دوازدهم در سالن همایش ها هنرستان فنی یزدان شناس این شهرستان برگزار شد.
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۵
برگزاری بزرگداشت شهدای تروریستی محور خاش – زاهدان در شهرستان ایرانشهر
به مناسبت شهادت جمعی از کارکنان سپاه پاسداران در حمله انتحاری تروریست ها در محور زاهدان - خاش، مراسم بزرگداشتی با حضور امام جمعه ایرانشهر، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، سران طوایف و جمعی...
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۳
مراسم شب شعر سچکان در نیکشهر برگزار شد
ترویج و اهمیت حفظ فرهنگ های محلی و زبان مادری
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۲
دومین نشست ستاد خدمات سفر شهرستان نیکشهر برگزار شد
پیش بینی تمهیدات ویژه طرح نوروز ۹۸
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۳۱
توزیع بسته های حمایتی خانوار در روستای حسین آباد نیکشهر
در راستای حمایت از اقشار کم درآمد روستایی ، ۶۶ بسته حمایتی خانوار توسط جمعیت هلال احمر نیکشهر در روستای حسین آباد توزیع شد .
۱۳۹۷/۱۲/۴ - ۰۷:۲۵
عملیات ساخت 12هزار مسکن محرومان سیستان و بلوچستان آغاز شد
عملیات ساخت 12 هزار مسکن ویژه محرومان سیستان و بلوچستان امروز جمعه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار و شماری از مسئولان این استان در روستای قاسم آباد خاش به صورت نمادین ...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۵:۵۵
راه‌های پایین آمدن تب کودکان
شیر مادر به عنوان بهترین غذای نوزاد تب نوزاد را پایین می آورد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۷:۴۸
بیماری اوریون
نیازی‌ به‌ جداسازی‌ فرد مبتلا از افراد دیگر خانواده‌ نیست‌، زیرا تا قبل‌ از ظاهرشدن‌ علایم‌ معمولاً سرایت‌ بیماری‌ به‌ افراد مستعد رخ‌ داده‌ است‌. از كمپرس‌ گرم‌ یا سرد ـ بسته‌ به‌ این‌ كه‌ كدامیك‌ عل...
۱۳۹۷/۱۲/۱ - ۰۷:۱۱
با پیگیری رویاها‌یتان چه اتفاق‌هایی می‌‌افتد؟
فضایی برای آنهایی که شما را به شک می‌اندازند باقی نمی‌گذارید بعضی از آدمهای دوروبر ما مانند تند بادی هستند که ما را به سمت مقصد و رویاهای‌مان پیش می‌برند، اما عده‌ای هم همیشه در زندگی ما وجود دارند که...
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۵
مدرسه خان شیراز، محل تحصیل ملاصدرا دانشمند بزرگ ایرانی
این مدرسه از مشهورترین بناهای تاریخی و علمی در شیراز محسوب می شود که در دوران صفوی و مقارن با حکومت شاه‌ عباس ساخته شده است، نکته ی جالبی که درباره این مسجد وجود دارد آن است که محل تحصیل یکی از بزرگان...
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۲۶
کارگاه بهداشت بانوان در زابل برگزار شد
سقط، به دفع جنین از بدن مادر قبل از هفته بیستم بارداری یا دفع جنین با وزن زیر 500 گرم گفته می شود. بیش از 80 درصد سقط ها قبل از هفته دوازدهم بارداری اتفاق می‌افتند.
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۰۴
ویژگی های جذاب یک زن برای مردان
تا به حال به این فکر کرده اید که کدام خصوصیات زنانه واقعا برای مردان جذاب هستند؟ منظور از خصوصیات زنانه لزوما زیبایی ظاهری نیست. برخلاف تصور بسیاری از خانم ها، اکثر مردان هنگام انتخاب همسر به غیر از ز...
۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۷:۵۱
برگزاری مراسم بزرگداشت 27 تن از شهدای پاسدار حادثه تروریستی محور خاش - زاهدان
این مراسم که با حضور فرماندارویژه شهرستان ایرانشهر، امام جمعه شهرستان ، فرماندهی سپاه وانتظامی و تعدادی از مسئولین در هنرستان پسرانه یزدان شناس برگزار شد .
۱۳۹۷/۱۲/۱ - ۰۷:۱۵
خواب آرام زمستانی برای گیاهان
هر چند گل و گیاهان آپارتمانی یا آنها که در باغچه حیاط زندگی می کنند، بیدی نیستند که با این بادها بلرزند،اما برای روزهای سرد پاییز باید نکته هایی را در مورد آنها مد نظر قرار داد تا برخی از آنها خواب زم...
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۹
معروف ترین غذاهای رشت
بهترین و معروف ترین غذاهای رشت ،رشت یکی از شهرهایی می باشد که در آن غذاهایی برای انواع سلیقه ها وجود دارد.در سال ۱۳۹۴ رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو به ثبت رسید.
۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۳۸
معدن نمک بسیار بزرگی که می تواند برج ایفل را در خود جای دهد!
یکی از ارزشمندترین معادن کشور لهستان، معدن نمک ویلیچکا است که هر ساله بیش از ۱ میلیون نفر از سراسر جهان به دیدن آن می روند.